alexandernk Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Kan noen hjelpe meg. Vært på mitt lokale verksted i dag for å ta en diagnosetest. Fant feilen som antatt E70C2F Independent heating: not responding. Dessverre var det ikke bare å kode bilen på nytt pga at de ikke får kontakt med delen. Noen som har hatt liknende problem? Evt hva feilen kan være og tips til hvor jeg skal begynne letingen. Mvh alexander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 (endret) Er det motorvarmer på bilen? Wabasto? Usikker på om dette er med alle F11 orig Endret Januar 7, 2015 av Sammyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Jeg har F11/ 2012, har ikke Webasto. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexandernk Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2015 Er det motorvarmer på bilen? Wabasto? Usikker på om dette er med alle F11 orig Sitter webasto på den ja. aux heating som det heter, men selges som ekstrautstyr slik jeg har forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torcar Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Jeg har en F10 2012 med webasto. (5Kw tror jeg den er på). Det er ekstrautstyr. Får de ikke kontakt med delen så kan det jo være greit å gå over sikringer. De fleste F11 har vel garanti ennå hvis de er norske, men vet ikke om din er det. Om mulig, prøv evt å kjøp en ny modul med bytterett og se om det hjelper å bytte den. Hjelper det så vet du hvor problemet ligger iallefall. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Ettersom man ikke får kontakt med enheten, kan dette tyde på defekt hjerne. Hvorvidt dette er en gjenganger på F1x vites ikke, men en del E6x har hatt tilsvarende problem. Her fikk man ikke kjøpt ny hjerne løst, og løsningen er derfor å anskaffe seg en ny webasto. Ellers ville jeg trolig levert bilen hos en bilklima spesialist som trolig har vesentlig større kompetanse på webasto enn merkeverkstedet har. Sannsynligheten for at de kan reparere det er nok større enn hos BMW, og delene er nok også rimeligere med webasto påskrift og ikke en BMW logo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexandernk Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2015 Jeg har en F10 2012 med webasto. (5Kw tror jeg den er på). Det er ekstrautstyr. Får de ikke kontakt med delen så kan det jo være greit å gå over sikringer. De fleste F11 har vel garanti ennå hvis de er norske, men vet ikke om din er det. Om mulig, prøv evt å kjøp en ny modul med bytterett og se om det hjelper å bytte den. Hjelper det så vet du hvor problemet ligger iallefall. Lykke til Noen som evt har oversikt over sikringene til denne bilen? Den er importert fra Tyskland så har ikke norsk garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexandernk Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2015 ' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Du har vel et sikringskart i hanskerom eller bagasjerom? Her står webasto som "Auxiliary heating" eller "Standheizung", alternativt et symbol av webasto om du har billedoversikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexandernk Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2015 Du har vel et sikringskart i hanskerom eller bagasjerom? Her står webasto som "Auxiliary heating" eller "Standheizung", alternativt et symbol av webasto om du har billedoversikt. Finner ikke noe i bilen dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Hvor bor du hen? Jeg kan evt hjelpe deg og se over dette. Er ikke alle testere på uavhengig verksted (ref autologic) som kommer inn på de nyeste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexandernk Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2015 Ser ut til å kunne ha funnet en mulig feil på en sikring, men bensinstasjonen her har jo selvfølgelig ikke denne liggende. Satser på å prøve dette i morgen. Fant en oversikt på et engels forum med navn på de ulike sikringene. Dette var enklere å forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsbs79 Skrevet April 5, 2017 Share Skrevet April 5, 2017 Hei,fant du noe feil på webastoen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå