Gå til innhold

F11 independent heating

alexandernk
 Share

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg. Vært på mitt lokale verksted i dag for å ta en diagnosetest. Fant feilen som antatt E70C2F Independent heating: not responding. Dessverre var det ikke bare å kode bilen på nytt pga at de ikke får kontakt med delen. Noen som har hatt liknende problem? Evt hva feilen kan være og tips til hvor jeg skal begynne letingen.

Mvh alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en F10 2012 med webasto. (5Kw tror jeg den er på). Det er ekstrautstyr.

Får de ikke kontakt med delen så kan det jo være greit å gå over sikringer.

De fleste F11 har vel garanti ennå hvis de er norske, men vet ikke om din er det.

Om mulig, prøv evt å kjøp en ny modul med bytterett og se om det hjelper å bytte den. Hjelper det så vet du hvor problemet ligger iallefall.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom man ikke får kontakt med enheten, kan dette tyde på defekt hjerne. Hvorvidt dette er en gjenganger på F1x vites ikke, men en del E6x har hatt tilsvarende problem. Her fikk man ikke kjøpt ny hjerne løst, og løsningen er derfor å anskaffe seg en ny webasto. Ellers ville jeg trolig levert bilen hos en bilklima spesialist som trolig har vesentlig større kompetanse på webasto enn merkeverkstedet har. Sannsynligheten for at de kan reparere det er nok større enn hos BMW, og delene er nok også rimeligere med webasto påskrift og ikke en BMW logo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en F10 2012 med webasto. (5Kw tror jeg den er på). Det er ekstrautstyr.

Får de ikke kontakt med delen så kan det jo være greit å gå over sikringer.

De fleste F11 har vel garanti ennå hvis de er norske, men vet ikke om din er det.

Om mulig, prøv evt å kjøp en ny modul med bytterett og se om det hjelper å bytte den. Hjelper det så vet du hvor problemet ligger iallefall.

Lykke til ;)

Noen som evt har oversikt over sikringene til denne bilen? Den er importert fra Tyskland så har ikke norsk garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å kunne ha funnet en mulig feil på en sikring, men bensinstasjonen her har jo selvfølgelig ikke denne liggende. Satser på å prøve dette i morgen. Fant en oversikt på et engels forum med navn på de ulike sikringene. Dette var enklere å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...