Krizern Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 (endret) Har en E46 Touring (N46) som har gått 177.000km. Skal ha oljeskift på denne og har både 5 30 og 5 40 olje liggende. Akkurat byttet veivhusventilasjon og slanger hvis dette har noen betydning. Hvilken av disse to er og anbefale med tanke på dette og årstiden? Ser begge kan brukes til min bil. Endret Januar 7, 2015 av Krizern
CrZyWiz Skrevet Januar 8, 2015 Skrevet Januar 8, 2015 Egentlig hipp som haps, siden de har ca samme kaldstartsegenskaper. Men putt bare på den tynneste nå på vinteren, altså 5w30.
lierbimmer Skrevet Januar 8, 2015 Skrevet Januar 8, 2015 er ikke smøreegenskaper like viktig da? har begge spesifikasjonene som din motor skal ha?
Sammyen Skrevet Januar 8, 2015 Skrevet Januar 8, 2015 Eg kjører https://g-a.d-cd.net/21e4588s-960.jpg
CrZyWiz Skrevet Januar 9, 2015 Skrevet Januar 9, 2015 er ikke smøreegenskaper like viktig da? har begge spesifikasjonene som din motor skal ha? Tok det som ett selvfølge at begge oljene oppfyller kravene til BMW.
John Kr Skrevet Januar 9, 2015 Skrevet Januar 9, 2015 (endret) Kansje det er viktig å informere om motortype og årsmodell dersom man skal finne rett olje... Vil bare legge til at Castrol har gjort handelsavtale med BMW, det betyr ikke at Castrol er den beste oljen, det betyr at BMW tjener mest penger på å selge denne oljen. Endret Januar 9, 2015 av John Kr
awt Skrevet Januar 9, 2015 Skrevet Januar 9, 2015 Den avtalen er ferdig, nå er det Shell som er "tingen".
Krizern Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Skrevet Januar 9, 2015 Kansje det er viktig å informere om motortype og årsmodell dersom man skal finne rett olje... Vil bare legge til at Castrol har gjort handelsavtale med BMW, det betyr ikke at Castrol er den beste oljen, det betyr at BMW tjener mest penger på å selge denne oljen. Hvis du ser første innlegg ser du att det er en N46 motor. 2004 316i Touring. Jeg kan bruke både 5w40 og 5w30 og begge oljene er "riktig" olje til min bil. 5w30 er vel den typen som er anbefalt. Uansett, jeg fyllte på Castrol 5w40 så fikk jeg brukt denne også. Den er litt tykkere men satser på att det går bra..
John Kr Skrevet Januar 9, 2015 Skrevet Januar 9, 2015 (endret) Se der hvordan det kan gå når man ikke leser godt nok, beklager. Det går fint med 5w-40, bare litt tykkere en -30 når den er varm. Lykke til, kjør pent.... Endret Januar 9, 2015 av John Kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå