vebjørn13 Skrevet Januar 13, 2015 Skrevet Januar 13, 2015 Hei ! Finnes det noen DIY på dette her ? evnt noen som kan forklare med noen bilder M54B22 takk
lagunilla Skrevet Januar 13, 2015 Skrevet Januar 13, 2015 Ut med den gamle, inn med den nye. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=899351
Thundercoil Skrevet Januar 13, 2015 Skrevet Januar 13, 2015 Ganske rett frem jobb. Napp ut kjøleviften, løsne bolter på reimhjul til servo, dra av multireim. Ta av plastdekselet under med fangeren og løsne det du kommer til der, så tar du de andre boltene fra oversiden. Det er kun servopumpen, brakettene og reimhjulet som har bolter du skal skru på. Klipp av slangeklemmer og kutt av endene på slangene (siden de er utvidet og oppbrukt) Greit å ha et sett med O-ringer til trykkrøret. Bruk slangeklemmer med øre® (slike du kniper igjen (biltema, hydroscand osv) Sånne man skrur på kan man stramme seg ihjel med, og det lekker fortsatt som en sil. Til slutt heiser du opp forhjulene, fyller olje, starter motoren og svinger fult til hver side, en del ganger. Følg med på nivå og om du må etterfylle, mens du lufter. Følg med på oljenivået de neste par dagene, se etter lekkasjer under bil og i motorrom, ferdig.
vebjørn13 Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Skrevet Januar 15, 2015 Ganske rett frem jobb. Napp ut kjøleviften, løsne bolter på reimhjul til servo, dra av multireim. Ta av plastdekselet under med fangeren og løsne det du kommer til der, så tar du de andre boltene fra oversiden. Det er kun servopumpen, brakettene og reimhjulet som har bolter du skal skru på. Klipp av slangeklemmer og kutt av endene på slangene (siden de er utvidet og oppbrukt) Greit å ha et sett med O-ringer til trykkrøret. Bruk slangeklemmer med øre® (slike du kniper igjen (biltema, hydroscand osv) Sånne man skrur på kan man stramme seg ihjel med, og det lekker fortsatt som en sil. Til slutt heiser du opp forhjulene, fyller olje, starter motoren og svinger fult til hver side, en del ganger. Følg med på nivå og om du må etterfylle, mens du lufter. Følg med på oljenivået de neste par dagene, se etter lekkasjer under bil og i motorrom, ferdig. takk
Thundercoil Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 Husker dessverre ikke dim, men det er 2 forskjellige! Disse du kniper igjen har variabel dim, og er ikke dyr, så bare å handle litt forskjellig og ha på lur. Mener den ene var rundt 17mm og den andre 21mm. Bare finn noen smalere, noen i mellom og noen bredere. Typisk at 1 slik slangeklemme går fra f.eks. 19-24mm. Greit å bruke en som er så nærme som mulig slangedim, slik at det blir stramt og tett.
vebjørn13 Skrevet Januar 19, 2015 Forfatter Skrevet Januar 19, 2015 den er nå byttet. det var en klemme som måtte byttes. vil si at jobben var relativt lett. bare vifta som var stress.
Thundercoil Skrevet Januar 19, 2015 Skrevet Januar 19, 2015 Høres bra ut! Har heldigvis el.vifte, så det er bare en klips, en skrue, to kabler som klipses av og så trekker jeg hele driten opp. Gjort på 2 min.
vegard89 Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 (endret) Har ikke alle bmw e46 med m54b22 motor el. vifter? Endret Januar 20, 2015 av vegard89
Thundercoil Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 Tror nå det! Men det er bare en antagelse. E46 320d hadde viskosevifte, hvert fall. Men det er jo også en helt annen motor. Tenkte ikke over det en gang. Nei, El.viften er ikke så vanskelig å få ut. Hehe. vegard89 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå