Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske rett frem jobb. Napp ut kjøleviften, løsne bolter på reimhjul til servo, dra av multireim. Ta av plastdekselet under med fangeren og løsne det du kommer til der, så tar du de andre boltene fra oversiden. Det er kun servopumpen, brakettene og reimhjulet som har bolter du skal skru på.

Klipp av slangeklemmer og kutt av endene på slangene (siden de er utvidet og oppbrukt) Greit å ha et sett med O-ringer til trykkrøret. Bruk slangeklemmer med øre® (slike du kniper igjen (biltema, hydroscand osv) Sånne man skrur på kan man stramme seg ihjel med, og det lekker fortsatt som en sil.

Til slutt heiser du opp forhjulene, fyller olje, starter motoren og svinger fult til hver side, en del ganger. Følg med på nivå og om du må etterfylle, mens du lufter. Følg med på oljenivået de neste par dagene, se etter lekkasjer under bil og i motorrom, ferdig.

Skrevet

Ganske rett frem jobb. Napp ut kjøleviften, løsne bolter på reimhjul til servo, dra av multireim. Ta av plastdekselet under med fangeren og løsne det du kommer til der, så tar du de andre boltene fra oversiden. Det er kun servopumpen, brakettene og reimhjulet som har bolter du skal skru på.

Klipp av slangeklemmer og kutt av endene på slangene (siden de er utvidet og oppbrukt) Greit å ha et sett med O-ringer til trykkrøret. Bruk slangeklemmer med øre® (slike du kniper igjen (biltema, hydroscand osv) Sånne man skrur på kan man stramme seg ihjel med, og det lekker fortsatt som en sil.

Til slutt heiser du opp forhjulene, fyller olje, starter motoren og svinger fult til hver side, en del ganger. Følg med på nivå og om du må etterfylle, mens du lufter. Følg med på oljenivået de neste par dagene, se etter lekkasjer under bil og i motorrom, ferdig.

 

takk :)

Skrevet

Husker dessverre ikke dim, men det er 2 forskjellige!

Disse du kniper igjen har variabel dim, og er ikke dyr, så bare å handle litt forskjellig og ha på lur.

Mener den ene var rundt 17mm og den andre 21mm. Bare finn noen smalere, noen i mellom og noen bredere. Typisk at 1 slik slangeklemme går fra f.eks. 19-24mm.

Greit å bruke en som er så nærme som mulig slangedim, slik at det blir stramt og tett.

Skrevet

Høres bra ut! :) 

 

Har heldigvis el.vifte, så det er bare en klips, en skrue, to kabler som klipses av og så trekker jeg hele driten opp. Gjort på 2 min. 

Skrevet

Tror nå det! Men det er bare en antagelse. E46 320d hadde viskosevifte, hvert fall. Men det er jo også en helt annen motor. 

Tenkte ikke over det en gang. Nei, El.viften er ikke så vanskelig å få ut. Hehe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...