kimjhagen Skrevet Januar 13, 2015 Skrevet Januar 13, 2015 Hei, har en E39 520i med motor kode M52-B20. Bilen ble gokjent for 3 uker siden, men tok den på bukk idag for å se etter flere feil på understell ol. Da merket jeg er slags dunkelyd fra motor, høres ut som noen slår forsiktig i blokka med en skiftenøkkel. Min første tanke er rådebank/skjørtebank . Har lite peilig når det kommer til motor. Lyden høres ut som den kommer fra "rett innforbi manifoilen". Dere som har bedre peiling enn meg, er dette noe som kan fikses, eller burde jeg kikke etter ny motor? Eventuelt hvor vill dere annbefale meg å kjøpe ny? Sverige? Tyskland? Danmark? Hvem stiller garanti? Eventuelle nettsider? Og om det blir motor bytte, hvordan er det å sette inn større motor? Gjerne en som ikke er et livsprosjekt å få gokjent.
TheMaa Skrevet Januar 13, 2015 Skrevet Januar 13, 2015 Aner ikke hva problemet kan være, men hvis du må skifte motor anbefaler jeg haggs.se Selv kjøpt motor derfra og har ingen ting å klage på. Pris, levering og varen var
kimjhagen Skrevet Januar 13, 2015 Forfatter Skrevet Januar 13, 2015 Går jo å høre med di, eller andre firma ang. Levering i norge Eventuelt om jeg henter i sverrige/ på grensa Vet du hvordan det er å sette i litt større motor? Takk for svar
stig. Skrevet Januar 13, 2015 Skrevet Januar 13, 2015 få en som har peiling til og sjekke over motoren din FØR du handler en motor du ikke trenger;-) skal faktisk litt til for og få rådebank så lenge den alltid har hatt godt med olje osv Shattered reagerte på dette 1
kimjhagen Skrevet Januar 13, 2015 Forfatter Skrevet Januar 13, 2015 Di mente på eu at den ikke hadde noe serilig olje, og at di hadde fylt på endel, men men tidligere eiere har ikke merket noe olje bruk, heller ikke noe olje lampe. Dette er noe jeg heller ikke har lagt noe merke til. Og den malte som en katt for 2 dager siden, og la heller ikke merke til noe til morgenen idag da bilen sto å sveiv et par min utenfor jobb. Og motoren er ifølge tidligere eier bare gått ca 190.000. Selv syns jeg dette er veldig lite til at den skal gi opp livet allerede
Fredrik 90 Skrevet Januar 13, 2015 Skrevet Januar 13, 2015 Kan man høre rådebank på tomgang da, trodde den lyden først kom ved økt turtall?
stig. Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Kan man høre rådebank på tomgang da, trodde den lyden først kom ved økt turtall? joda kan jo høre på tomgang også, men da skal den være ILLE , å da hdde det ikke vert noen som helst tvil ,hehe Aner ikke Vet bare at den er tydligere når bilen er god å varm. Men hører ikke noe til den når jeg kjører, bare på tomgang å psmseret er åpent Men når jeg tenker meg om så har jeg kommentert en svak "dunke" lyd tidligere, men da hørtes det ut som det kunnne komme fra mellom akslingen. Men kan det være skjørtebank? (Hva nå enn det er / innebærer) hvis du kun hører det på tomgang og med panseret oppe, så skal du ikke se bort ifra at den har vert sånn hele tiden det eller så kan du jo ha en vanos som rakler litt kansje. skjørtebank er at skjørtene på stempelet går og slår i cylinderveggen(at hele stempelet vipper egentlig for mye fram og tilbake i cylinderen, hvis for mye vipping, da går skjørtene og subber/slår i cylinderveggen ), å det skal også noe til og få til på en vanlig standard motor
Julianv Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Føler de fleste sekserne jeg har hatt fra Bmw har hatt denne dunkingen jeg. Alt fra m20, m50, m52 m54
kimjhagen Skrevet Januar 14, 2015 Forfatter Skrevet Januar 14, 2015 Tusen takk for gode Svar. Hører ikke noe når jeg kjører, men om den er varm (90 grader) så trenger jeg ikke åpne panseret, men må da lytte godt. Vanos. Eller ikke har jeg ikke peiling på
Julianv Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Ikke noe galt med mine såvidt jeg vet Kjørte de nå mye og langt uten at noe ble verre. Flere mente det var helt normale lyder. Men min var ikke så høy at jeg hørte det på utsiden, måtte nedi motorrommet. Kan ha vært vanos på m54'en, men ikke på M20'en. Alle var gått langt dog.
kimjhagen Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Skrevet Januar 15, 2015 Hmm, nei min er jo ikke rundet 200.000
Julianv Skrevet Januar 15, 2015 Skrevet Januar 15, 2015 Utløser lager? Gir den seg når du trykker inn clutch?
kimjhagen Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Skrevet Januar 15, 2015 Det har jeg ikke skjekket, for har bare hvert alene når jeg har hørt etter lyden, men kan skjekke etter jobb idag
glue Skrevet Januar 15, 2015 Skrevet Januar 15, 2015 http://bimmers.no/topic/764468-kakling-m52b20-hjelp-meg/ noe slik? virker ganske vanlig, tror ikke det er farlig kimjhagen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå