Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en E39 520i med motor kode M52-B20.

Bilen ble gokjent for 3 uker siden, men tok den på bukk idag for å se etter flere feil på understell ol.

Da merket jeg er slags dunkelyd fra motor, høres ut som noen slår forsiktig i blokka med en skiftenøkkel.

Min første tanke er rådebank/skjørtebank . Har lite peilig når det kommer til motor.

Lyden høres ut som den kommer fra "rett innforbi manifoilen".

Dere som har bedre peiling enn meg, er dette noe som kan fikses, eller burde jeg kikke etter ny motor?

Eventuelt hvor vill dere annbefale meg å kjøpe ny?

Sverige? Tyskland? Danmark?

Hvem stiller garanti? Eventuelle nettsider?

Og om det blir motor bytte, hvordan er det å sette inn større motor?

Gjerne en som ikke er et livsprosjekt å få gokjent.

Skrevet

Aner ikke hva problemet kan være, men hvis du må skifte motor anbefaler jeg haggs.se :) Selv kjøpt motor derfra og har ingen ting å klage på. Pris, levering og varen var

Skrevet

Går jo å høre med di, eller andre firma ang. Levering i norge :)

Eventuelt om jeg henter i sverrige/ på grensa :)

Vet du hvordan det er å sette i litt større motor?

Takk for svar :)

Skrevet

få en som har peiling til og sjekke over motoren din FØR du handler en motor du ikke trenger;-) skal faktisk litt til for og få rådebank så lenge den alltid har hatt godt med olje osv

Skrevet

Di mente på eu at den ikke hadde noe serilig olje, og at di hadde fylt på endel, men men tidligere eiere har ikke merket noe olje bruk, heller ikke noe olje lampe.

Dette er noe jeg heller ikke har lagt noe merke til.

Og den malte som en katt for 2 dager siden, og la heller ikke merke til noe til morgenen idag da bilen sto å sveiv et par min utenfor jobb.

Og motoren er ifølge tidligere eier bare gått ca 190.000.

Selv syns jeg dette er veldig lite til at den skal gi opp livet allerede

Skrevet

Kan man høre rådebank på tomgang da, trodde den lyden først kom ved økt turtall?

joda kan jo høre på tomgang også, men da skal den være ILLE , å da hdde det ikke vert noen som helst tvil ,hehe :-P

 

Aner ikke

Vet bare at den er tydligere når bilen er god å varm.

Men hører ikke noe til den når jeg kjører, bare på tomgang å psmseret er åpent

Men når jeg tenker meg om så har jeg kommentert en svak "dunke" lyd tidligere, men da hørtes det ut som det kunnne komme fra mellom akslingen.

Men kan det være skjørtebank? (Hva nå enn det er / innebærer)

hvis du kun hører det på tomgang og med panseret oppe, så skal du ikke se bort ifra at den har vert sånn hele tiden ;-)

det eller så kan du jo ha en vanos som rakler litt kansje.

 

skjørtebank er at skjørtene på stempelet går og slår i cylinderveggen(at hele stempelet vipper egentlig for mye fram og tilbake i cylinderen, hvis for mye vipping, da går skjørtene og subber/slår i cylinderveggen ), å det skal også noe til og få til på en vanlig standard motor

Skrevet

Tusen takk for gode Svar.

Hører ikke noe når jeg kjører, men om den er varm (90 grader) så trenger jeg ikke åpne panseret, men må da lytte godt.

Vanos. Eller ikke har jeg ikke peiling på

Skrevet

Ikke noe galt med mine såvidt jeg vet :lol:

Kjørte de nå mye og langt uten at noe ble verre. Flere mente det var helt normale lyder.

Men min var ikke så høy at jeg hørte det på utsiden, måtte nedi motorrommet.

 

Kan ha vært vanos på m54'en, men ikke på M20'en.

Alle var gått langt dog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...