kimjhagen Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Skrevet Januar 15, 2015 Ja, er den lyden han "filmer" når videoen er på 12 sekunder. Noen som vet noe sikkert?
kimjhagen Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Skrevet Januar 15, 2015 Ja den lyden han "filmer" når videoen er på 12 sekunder.
carburetion Skrevet Januar 15, 2015 Skrevet Januar 15, 2015 Har du sjekka tennpluggene dine, som ein i den andre tråden seier? Eg og hadde lignende klakkelyd, og då var det ein tennplugg som var litt løs. Ellers så kan det jo vere ei dyse som ikkje er heilt i orden. Men få byttet olje på motoren din. Du skriver det som at motoren din får dårlig vedlikehold?
kimjhagen Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Skrevet Januar 15, 2015 Tenkte å skjekke pluggene i morgen Overtok bilen for 4 uker siden, hadde oljefilter og oljeskift , så vet ikke hvor nødvendig det skulle være igjen allerede
kimjhagen Skrevet Januar 18, 2015 Forfatter Skrevet Januar 18, 2015 På bavaria annbefalte di meg å bare kjøre, så hvis ikke lyden ble verre var det ikke noe problem
glue Skrevet Januar 18, 2015 Skrevet Januar 18, 2015 er mest sannsynlig bare en hydraulisk ventilåpner som lager lyd, min bil på videoen, har hatt lyden i 50 000 km og har kjørt på bane og med den, er bare irriterende
bmwmann24 Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 Tror ikke det er rådebank, de rådelagerhavariene jeg har vært borti har banket ganske mye værre en det der. Min gamle m50 motor hadde lignende lyd og da strammet jeg bare til en tennplugg så ble lyd borte, hørtes ut som en sjark Ventilløfterne lager ofte en mer høyfrekvent tikkelyd i alle fall de jeg har hørt. Mine løftere kakler kun de første 3-4 sekunder ved kald start og det ligner ikke på din ulyd.
kimjhagen Skrevet Januar 21, 2015 Forfatter Skrevet Januar 21, 2015 Tusen takk for alle svar Skal bytte plugger idag, så da vill jeg jo høre om det er det som er problemet
laland10 Skrevet Juni 21, 2015 Skrevet Juni 21, 2015 Hjalp det å bytte/stramme plugger ? Har samme problem med tikkelyd, bytta nettopp olje og det hjalp ingenting. Litt usikker på hva som regnes som høyfrekvent tikkelyd (ventiltikking) . Men min lyd høres ganske lik ut https://www.youtube.com/watch?v=hVGsufQ4cSw Kan høres ut som det kommer fra sylinder 1 eller 2 (fremst) Har byttet plugger selv for ca 1 år siden så kan jo være jeg ikke har festa de godt nok, brukte momentnøkkel med 25nm tror jeg det var.
MrBrum Skrevet Juni 21, 2015 Skrevet Juni 21, 2015 Hvis det er rådebank, vil du hvis du øker turtallet litt over tomgang og slipper gassen, høre "klukk klukk klukk" idet turtallet synker til tomgang igjen. Skjørtebank er mest fremtredende med rakling/banking etter start av kald motor før oljetrykket kommer. Har erfaring med Opel motorer i Ascona/Manta...... hehe Noen ganger lønner det seg å lukke ørene og bare kjøre. I gamle motorer kan det alltids være litt lyder, men det er ikke dermed sagt at motoren kvelder for det.
bmwmann24 Skrevet Juni 23, 2015 Skrevet Juni 23, 2015 Vanos da? Jeg har ikke hørt samme lyden på mine m50 motorer NonVanos før, og de har hatt mange rare lyder.. Vanos tikking er visst ganske vanlig. Ikke umulig å fikse heller ser det ut som. O-ringene på vanosenheten går til f.. over tid, så den tetter ikke godt lenger, stemplet ligger å vibrer og har liten motstand så den lager mye lyd da. Finner mange videoer av hvordan man fikser, eller kjøp en ferdig fikset.
laland10 Skrevet Juni 23, 2015 Skrevet Juni 23, 2015 Liten update på mitt problem. Jeg strammet pluggene på nytt i tillegg til bytting av motorolje og filter. Det ga ingen umiddelbar virkning, men etter å ha kjørt ett par dager så er motoren merkbart bedre. Mindre tikking (før hørte jeg den om jeg åpnet vinduet når jeg kjørte ved siden av autovern) Bedre effekt og mye bedre respons. Mindre bensinforbruk. Teorien i mitt hode er at motoren har hatt for lite olje og en (eller to) ventilløftere har hengt seg opp. Jeg tappet oljen før bytt og da rant det kun ut ca 2-3L olje. (fyllte på 7,5L) Kan jo se ut som motoren bruker litt olje da. men det rakler litt fremdeles om jeg åpner panseret og jeg mistenker at det er vanosen, Den har nok ikke fått noe særlig TLC på de 300.000 som motoren har gått så ikke rart om O-ringene har kvelda der Får slenge ut mer info når jeg har rehabilitert den, men det blir nok enda en stund til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå