Gå til innhold

DVD i en BMW F10 med Navi business ?

Anbefalte innlegg

Godt spørsmål, så jeg fant en f10 på finn med liten idrive skjerm og skjekket utstyrslisten på den.

Og da viste det seg at bilen ikke har business navi (kode 606) engang, men den har kode 698 som er DVD avspilling sone 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg har forstått det slik at de fleste nyere BMWer har 698 Aera code 2 i utstyrslisten sin. Jeg har dette i min egen E60 (opprinnelig med CCC), samt i en annen E60 med navi business, og ingen av dem kan avspille DVD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har skjønt er ikke navi business med stemmestyring, ei har den heller DVD drev, kun CD og kan dermed ikke spille DVD. Men det kan være jeg tar feil, denne infoen fikk jeg fra en USA specca bil. Mulig euro har forskjell.

Area Code DVD 2 er bare for å spesifisere området da jeg også hadde den i min bil uten navi. (Før jeg ettermonterte CIC så fant jeg ut at fjerna man denne koden så kan man ikke spille DVD i det hele tatt da sonekodinga på spilleren blir satt til "alt annet" og dermed ikke leser noe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner den rette bilen uten navigasjonssystem professional (CIC/NBT) ville jeg ikke avskåret den helt av den grunn. Det er "relativt enkelt" å ettermontere noe slikt, og det er flere her inne på forumet som kan påta seg slike oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...