oleo Skrevet Januar 19, 2015 Skrevet Januar 19, 2015 (endret) Er det noen som kan tenke seg hva som er galt når "alle" lampene lyser? Alternativt, er det noen i Porsgrunn/Skiens området som har diagnoseutstyr som kan lese av feilkodene mine? Jeg trodde det var en av ABS sensorene som kunne være defekt, men alle ohmer 1,8 Ohm. Feilen artet seg slik at i starten så kom alle disse lysene frem periodisk... jeg kunne da stoppe bilen og starte den på nytt så var alt ok i lange tider. Men så plutselig begynte bilen å bremse av seg selv når jeg satte den i gir og begynte å kjøre... jeg måtte da bremse lett mens jeg gav gass.. da slapp bremsen og alle lysene dukket opp igjen. Dette holdt på et par ganger, og så ble den slik at alle lysene lyser med en gang man starter bilen. Og slik har den vært siden. Jeg skal selge bilen, men kan jo ikke akkurat annonsere den med denne feilen her tilstede Endret Januar 19, 2015 av oleo
Sammyen Skrevet Januar 19, 2015 Skrevet Januar 19, 2015 (endret) Vil nok få tatt diagnose her ja Er egen tråd for diagnoseforespørsler/spmhttp://bimmers.no/topic/690841-den-store-diagnose-tråden-oppdatert-180313/Du kan evt ta ut sensoren og vaske kontaktflatene.Eller så er eg redd det kan være modulen som tuller seg, men du får svar på alt dette etter diagnose Endret Januar 19, 2015 av Sammyen
oleo Skrevet Januar 19, 2015 Forfatter Skrevet Januar 19, 2015 Takk for tips Sammyen Sensorene sitter jo så fast at jeg er redd de går i stykker hvis jeg skal ta dem ut for pussing. Jeg byttet en av dem og den måtte jeg til slutt nærmest bore ut! Og hadde det vært smuss så ville jeg tro lampene skulle vært slukket ved oppstart for så å tenne når de ikke får impulser under kjøring.
Otis Skrevet Januar 19, 2015 Skrevet Januar 19, 2015 Mon tro om x5 har samme abs hjerne som de berømte dårlige til e39? Der går jo hjernen i stykker.
Sammyen Skrevet Januar 19, 2015 Skrevet Januar 19, 2015 (endret) BMW må no være lur nok til å ikkje bruke samme ish som E39 i nyere modeller sånn som denne går i trassalderen om og om igjen. Oleo: Du får poste eventuelle feilkoder og dele problem/løsning Endret Januar 19, 2015 av Sammyen
oleo Skrevet Januar 20, 2015 Forfatter Skrevet Januar 20, 2015 Jeg har lagt og tenkt litt på dette i natt og jo mer jeg resonerer jo mer tror jeg at feilen ligger i ABS modulen... feilen var som sagt veldig sporadisk i starten og ble mer hyppig etterhvert. Noe som kan tyde på dårlig kontakt i modulen.Jeg har sendt en PM til Carlsius vedr diagnose, men jeg lurer på om jeg skal dissekrere modulen uansett og se etter kontaktfeil.
Otis Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#safe=off&q=x5+abs+fault
oleo Skrevet Januar 20, 2015 Forfatter Skrevet Januar 20, 2015 Da har jeg tatt ut ABS enheten. Nå ser jeg at denne har ikke normalt kretskort... men er sannsynligvis av typen Ultralydloddet.... dermed er det mindre jeg kan gjøre. Så da får en vel krype til korset og sende den inn til service.. nå gjelder det bare å finne de som gjør slikt rimeligst! Forholdsvis enkel å få ut... ta ut lykten så kommer man lettere til skruene.
Sammyen Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 fekk du tatt diagnose eller sender du lurvet på service med ein gang?
oleo Skrevet Januar 20, 2015 Forfatter Skrevet Januar 20, 2015 Jeg har ikke fått tatt diagnose enda. Jeg hadde håpt ABS modulen var av en annen type hvor det hadde gått å lodde på vanlig måte og derfor tok jeg den ut.Så jeg tenkte å vente litt til for å se om jeg kan få diagnosert den først, hvis ikke sender jeg den bare da jeg er 90% sikker på at det er her feilen ligger!
CrZyWiz Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 BMW må no være lur nok til å ikkje bruke samme ish som E39 i nyere modeller sånn som denne går i trassalderen om og om igjen. Oleo: Du får poste eventuelle feilkoder og dele problem/løsning Lur? Du vet at disse gamle X5'ene ble produsert samtidig som E39?
Sammyen Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 (endret) CrZyWiz, on 20 Jan 2015 - 20:49, said:Lur? Du vet at disse gamle X5'ene ble produsert samtidig som E39? Det var eg ikkje så obs på, tenkte meg ikkje om der. Det tar eg på min kappe Endret Januar 20, 2015 av Sammyen
oleo Skrevet Mai 8, 2015 Forfatter Skrevet Mai 8, 2015 Nå har jeg fått tilbake ABS enheten fra Innosund i Sverige og må først skryte litt av Innosund. De sprettet enheten og gikk over kontaktflater og lette etter feil uten å finne noe konkret. Dermed betalte jeg kun for feilsøking (85 EUR) og fikk gratis returfrakt.Dog er dessverre feilen den samme fremdeles.Jeg ringte BMW verkstedet og han mente det kunne være et hjullager... hvor impulstennene kunne være defekte!Jeg stusser dog litt på at lampene tenner momentant ved oppstart.Så jeg skulle nok prøvd på nytt å få tatt en diagnose for å se om feilmeldingen kan tilsi noe med detaljert hva som er feil her.
oleo Skrevet Mai 9, 2015 Forfatter Skrevet Mai 9, 2015 Er det noen med Diagnoseutstyr som skal forbi Porsgrunn en av de nærmeste dager og har mulighet for en diagnostisering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå