Gå til innhold

X5 (E53) 2001 3.0 - ABS, Antiskrens, Antispinn error

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har, bor i skien. Men har ikke fått testet det ennå, men skal i utgangspunktet ha det som skal til for å ta diagnose på den. Har ikke så mye tid til overs om dagen, så har ikke mulighet til og rote så mye med det, så du kan få låne kablen av meg vis du vil prøve selv:-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Det tilbudet tar jeg gjerne imot Sand1 :) Hvilken type diagnose sw har du?

Skrevet

Nå har jeg fått tilbake ABS enheten fra Innosund i Sverige og må først skryte litt av Innosund. De sprettet enheten og gikk over kontaktflater og lette etter feil uten å finne noe konkret. Dermed betalte jeg kun for feilsøking (85 EUR) og fikk gratis returfrakt.

Dog er dessverre feilen den samme fremdeles.

Jeg ringte BMW verkstedet og han mente det kunne være et hjullager... hvor impulstennene kunne være defekte!

Jeg stusser dog litt på at lampene tenner momentant ved oppstart.

Så jeg skulle nok prøvd på nytt å få tatt en diagnose for å se om feilmeldingen kan tilsi noe med detaljert hva som er feil her.

Både BMW verksted og du har rett. Jeg slet med det samme på min E60, men da måtte jeg kjøre ca 100m før feilen kom - og det var en dårlig ABS-Ring foran :) 

Skrevet

Ja, det var det jeg og hadde forventet ved defekt hjullager... og siden min lyser opp med en gang jeg starter bilen, uten å ha rullet så mye som 1 mm, så har jeg på følelsen at dette er noe annet.

Skrevet (endret)

Sikker på det ikke er dårlig kontakt fram til en sensor eller lign? Jeg antar sikringene er sjekket.

Endret av scoot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...