Gå til innhold

Hvor er temperaturmåleren til kjørecomputeren?


Weiders
 Share

Anbefalte innlegg

Hallais.

 

Følte meg som en vikinggud da jeg ikke frøs og bilen mente at det var -37 grader ute, helt til jeg satte meg i firmabilen og så at det bare var -3.

 

Den pleier å gå en halv grad av gangen fra -37 til den stopper på rundt -8. Helt merkelig.

 

Noen som vet hvor sensoren som avgjør hvor kaldt det er ute er plassert?

 

Mvh. Sixten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E36? I fangeren på førerside. Er vel en gul plugg, ca på baksiden der tåkelys er. -37 er standard ved kabelbrudd om jeg ikke husker feil.

 

Alright, takk for svar! Må man av med hele fangeren for å få orden på detta?

Og når du sier kabelbrudd, betyr det at jeg må trekke ny kabel fordi den har røket et sted eller kan det være at sensoren sitter dårlig eller har tatt kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var under bilen forrige uke og da så det ut til å være lett tilgjengelig. Du kan jo først sjekke med multimeter at kablene fra fangeren og fram til computeren er hele. Hvis begge har kontakt så er det antaglivis sensoren. Delenr. 65818350779.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var under bilen forrige uke og da så det ut til å være lett tilgjengelig. Du kan jo først sjekke med multimeter at kablene fra fangeren og fram til computeren er hele. Hvis begge har kontakt så er det antaglivis sensoren. Delenr. 65818350779.

 

Strøkent, tusen takk for god hjelp :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dy bytter den på 10 min. Sitter i kanalen som tar luft fra fangeren til bremsene v foran. Viser den - 37 er det ganske sikkert sensoren. Og om ledningene skulle være skadet er det nesten alltid ute ved sensoren.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Yo dudes! Fikk nettopp denne fra GS:

post-67473-0-44201700-1426170344_thumb.j

Skal se om jeg får tid til å begynne med det idag, så kanskje jeg får laget en liten DIY til dette nokså kjente og utbredte problemet:)

Endret av Sixten Wergeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...