Fredrik Skår Spørck Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 Har en 316 e46 som har fått en skrapelyd i venstre bakdekk. Jo kjappere jeg kjører, jo hyppigere kommer lyden. Noen ideer på hva det kan være og om det kan fikses lett?
E.C. Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 Prøvd å bytte hjul for å høre om lyden blir borte? Sett etter riper skrapemerker? Er lyden der hele tiden? Har du byttet noe nylig?
Robin L Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 jevn skrapelyd eller pulserende? har du prøvd å rygge og bremse litt hardt i tilfelle det er en stein i mellom skiva og bremseskjoldet? mye igjen av bremseklossene da? kan være de ligger litt på hele tiden og da vil felgen bli varm.. evt jekk opp bilen og riv og slit litt i dekket og sjekk etter slakke i hjullager.
Sammyen Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 Eg ville gjort som Space seier over.Jekk opp bilen og sjå etter steiner mellom skive, skjold og klosser.Press tilbake sylinderen i caliptern og brems den inn 3-4 ganger for å mjuke den opp i tilfelle denne har satt seg. Personlig fekk eg erfare ein sånn lyd men då var det bremseskjoldet som hadde bøyd seg mot skiven og lagde ein nesten konstant pulserende skrapelyd.
Fredrik Skår Spørck Skrevet Januar 20, 2015 Forfatter Skrevet Januar 20, 2015 virker som det er noe som sitter på et bestemt punkt på dekket. For hvis jeg kjører sakte virker det som om lyden kommer etter hjulet har tatt en hel runde. Jo fortere jeg kjører jo hyppigere kommer den. Det var en ulyd der for et par uker siden, så forsvant den, også nå kom den tilbake, bare at den ikke ga seg. Sist varte det kun 1 km ca.
Sammyen Skrevet Januar 20, 2015 Skrevet Januar 20, 2015 (endret) Undersøk dekket for eventuelle skader eller ulegemer Endret Januar 20, 2015 av Sammyen
Enes Yakici Skrevet Januar 21, 2015 Skrevet Januar 21, 2015 Garantert mekanismen til håndbrekket som sitter i skivenn? De lille fjørane osv går til helvette! Sleit med akkuratt dt samme problemet på min e46 320ci for noen uker tilbake.!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå