Fahad Skrevet Mars 15, 2015 Share Skrevet Mars 15, 2015 Så en for et par dager siden faktisk på Shell karihaugen, prikklik din utvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2015 Jeg var der for et par uker siden, ikke et par dager siden Begynner å komme endel nå, jeg har for min del bare sett hvite, sorte og en utenlandsk grå. Bare en hadde LED. Hadde definitivt vinka om jeg møtte på den som har hatt lik farge og line! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Mars 15, 2015 Share Skrevet Mars 15, 2015 Jeg var der for et par uker siden, ikke et par dager siden Begynner å komme endel nå, jeg har for min del bare sett hvite, sorte og en utenlandsk grå. Bare en hadde LED. Hadde definitivt vinka om jeg møtte på den som har hatt lik farge og line! Jeg trodde faktisk at det kunne være deg men når jeg fikk øye på interiøret skjønte jeg at dette er en annen som har valgt like tøff farge som deg noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2015 Jeg er i utlandet og har fått vite at noen i fellesgarasjen har laget en ripe på bakfangeren. Det jeg lurer på, er: 1) Hvor går jeg for å fikse ripe + det minimale av steinsprut? Jeg har lyst til å fikse skadene mens fargen er helt fresh (unngå misfarging HVIS det er mulig) fordi; 2) Hva slags gjennomsiktig folie anbefales? Eller skal jeg gå for annen løsning? Skal dekke absolutt hele det blåe eksteriøret. Budsjett ca. 15.000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 (endret) Den er kjip.. Skal du foliere hele bilen mot riper og steinsprut? Har ikke sett så mye av det før Blir eventuelt spennende å se hvordan det er. Endret Mai 24, 2015 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mai 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2015 Bruker Wicky har anbefalt folie, i og med at plastikken (som visstnok skal tåle veldig mye) tar støyten istedenfor lakken. Mange i USA bruker slik folie på veldig dyre biler, tror ikke det skader lakken. Alternativet er en "lakkherder", noen lag med utvendig lakkbeskyttelse som både holder bilen ren for smuss og mot små partikler på veien. Men jeg har ikke tro på at det kan hjelpe mot steinsprut i særlig stor grad... Denne bilen har vanvittig mykt lakk... Nesten så man oppdaget nytt steinsprut etter hver langtur, blir engstelig for å bruke bilen og slik skal det jo ikke være... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 Nei, skal selvfølgelig ikke være sånn. Biler er til for å brukes! Men denne folien, blir det seende pent ut da? Eventuelt "usynlig"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 Tror ikke du vil oppleve forskjell på en lakk om den er myk eller hard ved å se etter steinsprut Hvis du begynner å korrigere lakken vil du merke om den er myk eller hard. Det finnes coatinger som er ripebeskyttende nå, du kan søke opp GYEON Mohs, Modesta, Max protect og mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mai 25, 2015 Share Skrevet Mai 25, 2015 Nei, skal selvfølgelig ikke være sånn. Biler er til for å brukes! Men denne folien, blir det seende pent ut da? Eventuelt "usynlig"? folien er helt usynelig og ja ser pent ut! ser ikke den er der engang sett flere videoer på youtube når de legger den på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersander Skrevet Mai 25, 2015 Share Skrevet Mai 25, 2015 Er folie fortsatt helt usynlig om to år? Eller begynner den å bli matt og gul på grunn av sol, skitt og steinsprut? Om budsjettet er på 15 000 kan du reparere endel med smart repair for de pengene, regner ikke med bilen din blir ripet opp hver dag For meg blir dette litt som å kjøpe bil med skinnseter og så dekke dem til med et fleecepledd for at de ikke skal bli slitt. Da får du heller gå all in og foliere i matte blue metallic, så får du iallfall innpass hos gutta her på bimmers Ville nok heller sett i retning av det tobiasw foreslår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Mai 25, 2015 Share Skrevet Mai 25, 2015 Du kan bare glemme å holde bilen helt strøken her i Norge. Du kan spørre tobiasw hvor strøken bilen min er som er 2011 model men noen riper her og der pluss steinsprut må du bare regne med her i Norge. Verste jeg vet er steinsprut, heldigvis så har jeg ingen av de enda men det vil selvfølgelig komme, det beste er vel å holde avstand fra andre biler og heller ta små veier enn foreksempel motorvei hvis det lar seg gjøre hahah. Jeg gjør faktisk det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Mai 25, 2015 Share Skrevet Mai 25, 2015 Kjør aldri bak lastebiler! Det er det verste du kan gjøre..men det vet du sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 25, 2015 Share Skrevet Mai 25, 2015 Gjennomsiktig foliering på bilen koster mellom 25 og 30k... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mai 26, 2015 Share Skrevet Mai 26, 2015 Er folie fortsatt helt usynlig om to år? Eller begynner den å bli matt og gul på grunn av sol, skitt og steinsprut? Om budsjettet er på 15 000 kan du reparere endel med smart repair for de pengene, regner ikke med bilen din blir ripet opp hver dag For meg blir dette litt som å kjøpe bil med skinnseter og så dekke dem til med et fleecepledd for at de ikke skal bli slitt. Da får du heller gå all in og foliere i matte blue metallic, så får du iallfall innpass hos gutta her på bimmers Ville nok heller sett i retning av det tobiasw foreslår. ja den skal være usynelig om 2 år også! er ny type film som ikke skal bli gul av verken sol, skitt eller steinsprut. det som gjorde gamle typen film gul var limet som ble brukt. ikke selve filmen. om den blir matt er jeg usikker på. men ganske sikker på at man gjerne legget et lag med vox på folien også. men dette skal jeg ikke si for sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 26, 2015 Share Skrevet Mai 26, 2015 Xpel funker knall! Ripefritt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå