Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får opp feil med utvendig lampe på bilen. Alt er originalt og urørt. Alle pærer virker.

Hvorfor får jeg da denne feilen opp hver gang jeg starter bilen?

Når jeg holder inne BC-knappen på feilen så får jeg opp CC-ID 163. Hva betyr det?

Skrevet

Det er feilkoden til idrive systemet, egentlig irrelevant...

Hvis det er feil på lampa uten at det er feil ute så tyder det på defekt lysmodul. Bytte denne eller prøve legge programvare inn på nytt.

Skrevet

Ta diagnose å se hvilken pære den varsler på, kan være f.eks 2 stegs bremselys, dette vil ikke tennes ved å trø på bremsa med tenninga på, tennes kun ved kraftig bremsing eller panikkbremsing. 

Har også vært borti at den har lagt feilminne/varslet på pærer som fortsatt lyser, har så byttet pæren og alt har vært i orden.

Skrevet

Det er feilkoden til idrive systemet, egentlig irrelevant...

Hvis det er feil på lampa uten at det er feil ute så tyder det på defekt lysmodul. Bytte denne eller prøve legge programvare inn på nytt.

Ikke nødvendigvis at det er noe galt med lysmodulen. Hadde en venn som hele tiden fikk feil på parklysene, men det var ingen feil med parklysene. Derimot hadde han prøvd å kode til park+tåkelys som DRL og det gikk ikke. Men han kodet dette ikke tilbake igjen og fikk feilmeldingen. Jeg kodet det tilbake som det skal være og ingen feilmeldingen lenger.

Skrevet

Ja men nå forutsetter jeg at det ikke er fikla og mikla med kodinga hans da vettu. Antar at hvis han hadde koda og feilen kom rett etterpå så hadde det vært relevant info å komme med her........  :smoking:

Skrevet

Hehe... Ikke så lett å huske fra man sitter i bilen i garasjen til man kommer inn. Jeg husket feil. Koden var 136, som vil si venstre bremselys. Saken er at det er to bremselyspærer, så man ser ikke så lett at det har gått en av de to pærene.

Saken er løst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...