Lasse Refsnes Skrevet Januar 30, 2015 Skrevet Januar 30, 2015 (endret) Hei, bygge om fra 318IS til 320? Hva må til for og få dette godkjent ?Dette er en e36 coupe 1992 Endret Januar 30, 2015 av lasserefsnes
E.C. Skrevet Januar 30, 2015 Skrevet Januar 30, 2015 Er vel hovedsakelig motor og eksosen, papirer på hvor motoren stammer fra osv. Mulig det er noe forskjell i utveksling på diff. Spørsmålet er heller om det er verdt bryet. 318IS til 320 er ikke store forskjellen. Kanskje ta 325 eller 328 med en gang?
Lasse Refsnes Skrevet Februar 11, 2015 Forfatter Skrevet Februar 11, 2015 takk for svar! Må det eventuelt byttes diff om dette skal gjøres da?☺️
E.C. Skrevet Februar 11, 2015 Skrevet Februar 11, 2015 Nja, det spørs. 320 og 318is er vel såpass likt at det blir umulig å merke forskjell på. Skal du bytte til 325/328 bør du kanskje ta det i samme slengen. Gjerne en LSD.
steingal Skrevet Februar 13, 2015 Skrevet Februar 13, 2015 318IS har samme bemser som 320 og 325. 328 har større bakbremser. 318IS har samme drivlinje som 320. På 325 er det annen diff. (180diff) For å få dette godkjent så er det absolutt best med delebil å henvise til. Også bør du ta kontakt med biltilsynet ang ombygging før du starter med noe som helst siden de mest sannsynelig vil ta en titt på bilen først.
Lasse Refsnes Skrevet Februar 23, 2015 Forfatter Skrevet Februar 23, 2015 Tusen takk for gode innspill. Setter dette til vurdering, men ingen av dere har nevnt noe om vekt på framakselen.. Har ikke dette noe betydning ?
bmwmann24 Skrevet Februar 23, 2015 Skrevet Februar 23, 2015 Vekt på framakseln var det som stoppet mine planer hvertfall, noen får det godkjennt, andre ikke.. Kommer liksom litt anpå duden som godkjenner.
pedro Skrevet Februar 26, 2015 Skrevet Februar 26, 2015 Vekt på framaksel på din bil Sjekk opp mot vekt på framaksel på donorbil. M50B20 har alublokk fra 96? og da får du ikke mye tyngre motor. Neste sjekk er stikkene på motor el net fra donorbilen. Er de kompatible(like farger på rett sted) med 318en din? Mine to ombygg var det ikke! Girkasse brakettene og giroverføring er IKKE lik på 4er og 6er. Sjekk dette på Realoem. Kassen må flyttes ca. 2 cm frammover. mellomakselproblem kommer da som neste. Radiator er ulik fra 318 til 328/20. Hele eksosen blir feil. 320 en type eksos 323 325 en type og 328 en type eksos. Motorfestene er ikke like og montert på samme sted i traversen. Hjernen og EWS er da også ulik. Plunder der også. MYE DRITTJOBB for LITE hvis du setter i 320. Jeg kan ikke si at 320 går mye bedre enn 318. Størst gevinst får du av å sette inn 318IS motor. Lett og enkel ombygg og du får raske 140 hk. Og. Ingen bryr seg såframt bilen din er i teknisk god stand. Eventuelt kan du bruke penga du sparer på å sette på gode dempere rund baut og ventilerte skiver og kaliptere fra en 328 fram og bak. dette er såder innenfor de lovlige 10%ene du har lov til å trimme. Nesten og med 328 bremser går det nok helt greit igjennom. Senere kan man gjøre morsomme ting som sportseksos, Dbilas innsug og chip/ecu mod. Skal du gjøre noe med 6er starter du med "Søknad om ombygging". Alle ombygninger er ENKELTVEDTAK. Det er det DUDENE dekker seg bak når de ulikebehandler folk. Søk Få innvilget midlertidig Bygg Vis kjærra med dokumentasjon Få stempel og vognkort KJØR;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå