Gå til innhold

Bi xenon på e39 facelift lykter

kvestermo
 Share

Anbefalte innlegg

Lyktene på bilen min den dag idag er orginale hella faceliftlykter med xenon nærlys på en preface e39. Problemet er at de lyser rett ned i bakken og i tillegg lyser de dårlig, både nær og fjern

Da tenkte jeg at når jeg først må åpne lyktene for å bytte justeringpinnene som garantert er knekt at jeg like gjerne kan oppgradere til bi-xenon. Er det noe som noen her inne har en grei DIY på og anbefalinger til kit? Så på det hella evox-r prosjektorkittet men trenger anbefalinger og erfaringer til å gjennomføre..[emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser veldig godt ja, nærlys ble mye mye bedre en orginale.
Fjernlyset lyser også svært bra, men syns "hotspot" på evox-r lyser for høyt, de lyser sterkest opp i trærne, og ikke rett frem.

Det er litt irriterende, for jeg kunne hatt enda lenger fjernlys om det sterkeste området hadde lyst rett frem.

Husk at du må justere inn nærlys etter fjernlys før du setter sammen lykta, ellers kan du risikere at nærlys lyser høyere en halogen fjernlys, eller at de lyser i forskjellige retninger osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser veldig godt ja, nærlys ble mye mye bedre en orginale.

Fjernlyset lyser også svært bra, men syns "hotspot" på evox-r lyser for høyt, de lyser sterkest opp i trærne, og ikke rett frem.

Det er litt irriterende, for jeg kunne hatt enda lenger fjernlys om det sterkeste området hadde lyst rett frem.

Husk at du må justere inn nærlys etter fjernlys før du setter sammen lykta, ellers kan du risikere at nærlys lyser høyere en halogen fjernlys, eller at de lyser i forskjellige retninger osv.

Takk for bra svar! :D

Funnet noen diy på dette nå og ser ut som dette er det rette å gjøre. Håper bare lykteglassene mine ikke er limt fast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer hvertfall ikke, absolut verdt det!

Men du bør investere i noen skikkelige nye xenonpærer også. Jeg kjøpte Osram CBI fra tyskland.
Betalte a 1000,- for et par.

Men pass på, ebay flyter over av fake pærer. Jeg kan sende deg link til han jeg handlet med, fikk bekreftet at han selger

orginale pærer da jeg fikk mine, sammenlignet bilder, og diskutert med folk på hidplanet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer hvertfall ikke, absolut verdt det!

Men du bør investere i noen skikkelige nye xenonpærer også. Jeg kjøpte Osram CBI fra tyskland.

Betalte a 1000,- for et par.

Men pass på, ebay flyter over av fake pærer. Jeg kan sende deg link til han jeg handlet med, fikk bekreftet at han selger

orginale pærer da jeg fikk mine, sammenlignet bilder, og diskutert med folk på hidplanet. :)

Ja skal gå all in hvis jeg først oppgraderer så nye pærer må det også bli [emoji108]

Ja det hadde vært kjekt! Send det bare på PM til meg![emoji2]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...