viggo E34 Skrevet Februar 5, 2015 Share Skrevet Februar 5, 2015 Noen som har noen tips å råd? Motor er borret, nye stempler å råder, å ny kam. Hva olje å hvilke prosedyrer brukes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Februar 5, 2015 Share Skrevet Februar 5, 2015 Sikkert flere meninger om dette. Glem innkjøring, men bytt olje/filter etter kort tid første (evt 2 første) gangene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Februar 6, 2015 Share Skrevet Februar 6, 2015 Noen som har noen tips å råd? Motor er borret, nye stempler å råder, å ny kam. Hva olje å hvilke prosedyrer brukes? En overhalt motor med nye boringer/stempler og ringer må kjøres riktig den første tiden. Det som er viktig er at ringer får tilpasset seg til sylinderboringene, dette skjer når motoren får gå med forholdsvis stor belastning og høyere turtall. Bruk varierende turtall og belastning ved å akselerere i f. eks 3. - 4. gear. Det er viktig at dette blir gjort før sylinderboringene blir polert/glasert. Hyppige oljeskift er også viktig den første tiden, og kjør helst på en mineralsk singlegrad olje under innkjøring. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå