Kolstad Jr. Skrevet Februar 7, 2015 Skrevet Februar 7, 2015 Enda et teit spørsmål fra nissen i nord! Pga. elektronikken i hjernen så tror bilen at noe er galt hvis jeg ruser den på kutt (7000 rpm). Normalt sett er turtallsperra på 6500 rpm, men ettersom min har kompressor, så ble den også omprogrammert til 7000 rpm. Problemet er at hver gang jeg når 7000rpm, så går bilen i "nødmodus" (trans. failsafe mode). Da blir "overrev" registrert som feilkode.. Er noen her inne som vet om man kan kode seg forbi dette, evt. programmere hjernen slik at den skjønner at dette er greit?
quandt1960 Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Vil tro det er girkassen også du må se på da de også har en begrensning på turtall. Hvilken bil er det? Endret Februar 9, 2015 av FJPopp
Kolstad Jr. Skrevet Februar 10, 2015 Forfatter Skrevet Februar 10, 2015 e38 740i. ZF5HP30 kasse. Hvordan er det programmering av disse kassene? Er det mulig?
TRF Skrevet Februar 10, 2015 Skrevet Februar 10, 2015 egs8.60 på denne eller? Uansett, får du dratt helt opp til 7k i gir? Vanligvis tvinger jo kassa oppgiring på gitte punkter uavhengig av hvor turtallsperra er i ecu (motor).
Kolstad Jr. Skrevet Februar 10, 2015 Forfatter Skrevet Februar 10, 2015 egs8.60 på denne eller? Uansett, får du dratt helt opp til 7k i gir? Vanligvis tvinger jo kassa oppgiring på gitte punkter uavhengig av hvor turtallsperra er i ecu (motor). Det vet jeg ikke.. Blir et litt kompisert svar her. Turtallssperra på motor er 7000, girkassa girer som regel mellom 6500 og 7000. Varierer litt. Hvis du f.eks. har hjulspinn, så girer ikke kassa før du når kutt på 7000, og da går den rett i nødmodus. Noe er gjort med programvaren i forbindelse med kompressoren (derfor sperre på 7000, kontra 6500).
TRF Skrevet Februar 10, 2015 Skrevet Februar 10, 2015 Ta opp gir kontroller (gir "ecu") og se hva som står på den da Dersom den normalt girer på 6500 så vil jeg tro at den alltid gjør det. Dog, årsaken til at det ved ekstremt hurtig turtallsøkning oppleves annerledes er at det tar tid å gire, og før dette er gjort er du over gammel sperre. Da kan man a) knote noe verre og programmere gir ecu. eller b ) sette ned igjen sperra på DME (motor ecu) ettersom du allikevel ikke får brukt det ekstra turtallet. quandt1960 reagerte på dette 1
Kolstad Jr. Skrevet Februar 12, 2015 Forfatter Skrevet Februar 12, 2015 Ta opp gir kontroller (gir "ecu") og se hva som står på den da Dersom den normalt girer på 6500 så vil jeg tro at den alltid gjør det. Dog, årsaken til at det ved ekstremt hurtig turtallsøkning oppleves annerledes er at det tar tid å gire, og før dette er gjort er du over gammel sperre. Da kan man a) knote noe verre og programmere gir ecu. eller b ) sette ned igjen sperra på DME (motor ecu) ettersom du allikevel ikke får brukt det ekstra turtallet. Det er dette som skjer ja, men ved å sette ned sperra igjen, så vil ikke girkassa klare å gire før den når kutt, og da blir det bare tull. Får se om det blir et besøk til ESS til sommeren for å se om dem kan piffe opp noe programvare
TRF Skrevet Februar 12, 2015 Skrevet Februar 12, 2015 Da må gir ecu programmeres. Ref, hvilken gir kontroller har du?
TRF Skrevet Februar 13, 2015 Skrevet Februar 13, 2015 Som i mitt flrste innlegg. Ta den opp og se hva som står på den da. Noe manglende vilje til å løse problemet eller?
Kolstad Jr. Skrevet Februar 13, 2015 Forfatter Skrevet Februar 13, 2015 Neida, viljen er til stede, bare jeg som ikke får me meg alt som blir skrevet, hehe.. Ligger den sammen med motor ecu i motorrommet ja?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå