Martin Olaf Skrevet Februar 14, 2015 Share Skrevet Februar 14, 2015 Vurderer å kjøpe en 98mod e39. Siden orginalmotoren hadde motorhavari så hadde 520 blitt bytta med 523.Det vil si, fra 150hk til 170hk.Han som selger sier det vil gå glatt gjennom EU, fordi det ikke er noe fysisk forskjell på motorene utenom innmat. Det sjekker de ikke på EU? Men skulle en ulykke skje, så er jeg fortapt. Hvis jeg ville ha dette godkjent, hva må til? Og hvis jeg absolutt må bytte motor igjen (hvis selger ikke finner tak i donorbil etc), hvor mye ligger disse motorene på? både 520 og 523. (Vi snakker 98mod) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 14, 2015 Share Skrevet Februar 14, 2015 Skal holde hardt om noen på EU merker forskjell ja. Det eneste jeg kommer på er om den første var enkel vanos og den andre dobbelvanos og kontrolløren er en jævel på BMW'er. Må vel også noe saftig kræsj før forsikringsselskapet gidder å grave i dette, med f.eks for høy hastighet som medvirkende årsak. Det er vanskelig å godkjenne etter å ha gjort byttet først, men du må uansett ha dokumentasjon på hvor motoren stammer fra og ofte vise bilen før ting blir byttet. Du kan evt. bytte til enda nyere motor om du har papirer på denne. Finner nok en slik til under 5 000. Blir litt arbeid og omkostninger da, så spørs hvor fin stand denne E39'en du ser på er i, for at det skal lønne seg å kjøpe akkurat den og ikke en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Olaf Skrevet Februar 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2015 Selger sier den er helt rustfri. Veldig fin i lakken også. Ellers kun staget som lager en "klonk" lyd. Byttes før salg. Vi tar den på en test på verksted før salg. 18500+omreg. grei pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 14, 2015 Share Skrevet Februar 14, 2015 Er vel ålreit pris om det ikke er noe mer, så spørs det om du ender opp med å gjøre noe med motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Februar 14, 2015 Share Skrevet Februar 14, 2015 Det sitter en S52B32 i min E39 fra en M3. Har kjørt sånn i 3 mmd før jeg godkjente det. M52/S52 motorene er identiske, som nevnt oppe så er det mye som skal til for å se forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Olaf Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2015 Noe spesielt jeg burde sjekke etter når jeg ser på den/prøvekjører? Hva er vanlige feil på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Vanlig er rust på bakluka og bak bensinlokket. Ellers så kan kjølesystemet/radiatoren ta kvelden, det ser man ofte ikke før det har inntruffet. Pixelfeil i display og ellers enkelte elektriske ting som kan tulle seg, type vindusheis og bakluke om stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Olaf Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2015 Rust på denne kontra en opel blir ingenting. Er radiatoren dyr isåfall? Elektrisk ordner man selv, da man har en svigerfar som er elektriker, og en bror som jobber med bilelektrisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Går vel an å få ordnet en ny aluradiator og nye rør til et par tusenlapper. Sikkert greit å ta vannpumpe, termostat, samt bytte til termostathus i aluminium i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå