BimmersE39 Skrevet Februar 14, 2015 Skrevet Februar 14, 2015 Har en e39 520d 2002mod. Fikk plutselig et problem der turtallet gikk opp til 5k omregninger, svart røyk ut eksosen, oljesprut ut av prilepinnen.. Fyller opp til mellom maks og min på pinnen, men med en gang jeg starter bilen går oljen langt over max. Sinnsykt trøkk i motoren.. Det er ikke kjøleveske som kommer nedi olja, og mest sannsynlig ikke diesel heller. Noen som har vært borti det problemet her? Kan det være et returfilter som er tett (om det er på disse) som gjør at olje går opp feil veg? Og forklare trøkket? Takk for svar
Otis Skrevet Februar 14, 2015 Skrevet Februar 14, 2015 Typisk feil ved dårlig tetting på turbo eller tett veivhusventilasjon. Ikke bra. Ikke start motor før du har funnet feilen og renset intercooler og rør.
Sammyen Skrevet Februar 14, 2015 Skrevet Februar 14, 2015 (endret) Hadde det vert veivhusventilasjonen ville det vel først komt "majones" på pinnen og under oljelokket. Hadde du sett på oljen din i år?Kan være turbo og. Som Otis seier ikkje start motor før du har funne problemer og renset. Endret Februar 14, 2015 av Sammyen
BimmersE39 Skrevet Februar 14, 2015 Forfatter Skrevet Februar 14, 2015 (endret) Skjekket oljen, helt fin. Skiftet olje også blir den plutselig langt over pinnen når jeg starter motoren. Endret Februar 14, 2015 av kjetil.pedersen
E.C. Skrevet Februar 15, 2015 Skrevet Februar 15, 2015 Du måler etter å ha kjørt bilen driftsvarm, parkert på flat mark, skrudd av bilen og ventet i 5 minutter regner jeg med?
BimmersE39 Skrevet Februar 15, 2015 Forfatter Skrevet Februar 15, 2015 Tappet ut olja da det var alt for mye plutselig. tok på ny til mellom min og maks. Starter bilen og kjører litt, uavhening hvor langt. Så er olja langt over maks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå