schtein Skrevet Februar 14, 2015 Skrevet Februar 14, 2015 Hei. Har en 96 523ia som plutselig ikke vil starte. 4 av 6 plugger var løste, byttet alle pluggene men ingen start. har også prøvd å bytte coilene uten hell. Prøvd startgass men ikke antydning til å tenne. Får bensin og er trykk i railen. Noe ideer?
schtein Skrevet Februar 14, 2015 Forfatter Skrevet Februar 14, 2015 tror ikke det er noe startsperre på bilen. Har ikke fått diagnose enda
Otis Skrevet Februar 14, 2015 Skrevet Februar 14, 2015 Er bilen original har den startsperre. Veivsensor vil ikke hindre start av motor.
schtein Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Skrevet Februar 16, 2015 Byttet veivsensor uten start. Hvordan finner jeg ut om det er startspærre? Og hvordan fikser man det?
Sammyen Skrevet Februar 16, 2015 Skrevet Februar 16, 2015 Veivsensor skal ikkje hindre start som Otis seier, det skal vel kun skape røff tomgang.Ser at ein del folk begynner på bytting av deler før diagnose. Dette kan jo virke "best" då det er jo "faktisk den der som er defekt".I sånne tilfeller så vil diagnose muligens spare deg eit par laken visst du går nutz med delehandling.Har sjølv ulyd i fronten på bilen, mekanisk feil, og sjølv om eg veit at dette er eit strammehjul eller frihjul til dynamo så fåreg det sjekket så eg kan bytte den sjølv og vere 100% sikker på at det er det som er feil. Koster meg 500kr å få bekreftet alt tldr: Diagnose før del
SweetBMW Skrevet Februar 16, 2015 Skrevet Februar 16, 2015 Er bilen original har den startsperre. Veivsensor vil ikke hindre start av motor. Jo på M52 vil den det. På M52TU derimot vil den ikke det. Dette er en 96 og der vil defekt veivføler gi død motor. Sammyen reagerte på dette 1
Otis Skrevet Februar 16, 2015 Skrevet Februar 16, 2015 Aiai, 2 feil av meg på en uke! Bra noen korrigerer når det blir tatt feil. Hvorfor klarer m52 ikke å starte uten fungerende veivføler da?
SweetBMW Skrevet Februar 16, 2015 Skrevet Februar 16, 2015 (endret) Fordi det er veivføleren som styrer tenning og innsprøytning? Grunnlaget for at M52 ikke starter mens M52TU starter er fordi TU har to kamfølere, hvor da disse brukes til å kjalkulere turtall og veivposisjon. Dette går ikke med kun 1 kamføler da motorstyringen ikke er kapabel til dette. EDIT: Altså hvis veivføler er defekt på TU, så tar begge kamfølerne over som nødløsning. Endret Februar 16, 2015 av SweetBMW
schtein Skrevet Februar 17, 2015 Forfatter Skrevet Februar 17, 2015 Slettet feilkoder og ingen start. Viste seg at coilene jeg satte på var defekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå