B1mm3r5 Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Hallo. Når jeg vrir om nøkkelen på min E46 318i så skjer det ingenting. Eneste er lampene i dashen, og elektronikk som funker. Ellers så hører jeg et rele som tikker, og bensinpumpa. Ellers skjer det ingenting. Har dere noen tips til hva det kan være? Jeg er tom for ideer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Sjekket sikringer? Tenker at starteren ikkje slår inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1mm3r5 Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2015 Ja, har sjekket sikringene i motorrommet. Ingen var dårlige :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 17, 2015 Share Skrevet Februar 17, 2015 Du har godt med strøm på batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1mm3r5 Skrevet Februar 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2015 Ja, fullada. Batteriet er nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 Du har prøvd å trillstarte den? Slik at du vet at det har noe med startmotor å gjøre f.eks? Går ikke starter via nøkkel så kan du prøve å kneppe et skrujærn mellom polene på solenoid, ha tenning på og sørg for at bilen står ikke står i gir. Om starter da går rundt så har du en dårlig solenoid som må kortsluttes for å gi støm videre til startmotor. Vær obs på å ikke kom borti blokka da får du kortsluttning. Kan jo og ha noe med tenningnøkkel/startsperre, evt brudd en plass fra tenningslås og startrele/startmotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1mm3r5 Skrevet Februar 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2015 Jeg har prøvd å trillstarte flere ganger. Det går ikke. Hvor sitter solenoid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomA Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Er det bare ett klikk du hører, eller er det flere klikk som kommer fra der starteren står? Skjedde det etter at du byttet til nytt batteri? Du har vel sjekket at det er riktig batteri du har satt inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Jeg har prøvd å trillstarte flere ganger. Det går ikke. Hvor sitter solenoid? Hvis du ikke får trillstartet heller så kan du vel utelukke startmotor problemer. Solenoid sitter forøvrig fast på startmotor (innslaget, startreleet). Vet ikke om du må kode om batteri ved bytte, om du har satt i et større/mindre? Jeg tror du er dømt til å måtte ta en diagnose, blir bare ville gjetninger her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1mm3r5 Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Hallo igjen dere. Takk for svar. Det er samme størrelse på batteriet som jeg kjøpte. Både det nye og det gamle er samme amper. Den begynte å tulle før jeg bytta batteri. Tok en test på batteriet og det var dårlig, så da kjøpte jeg like gjerne nytt. Eneste som skjer er at jeg hører et klikk fra et rele. Den øverste der sikringene er. Og bensinpumpa. Det er det eneste. Da får jeg ta å sjekke denne solenoid greia. Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomA Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Ja da må du nok sjekke solenoiden. Har aldri vært borti selv at man må kode om fordi man bytter batteri i de bilene hvertfall, men det er jo bare min erfaring Dobbelsjekk at du har nok guffe på det nye batteriet også for sikkerhets skyld! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1mm3r5 Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Det skal jeg gjøre. Kommer tilbake når jeg har fått sjekka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 Ååhh. Les nå hva som blir skrevet!! Solenoiden har ikke noe med å få start på bilen, når han har forsøkt trillstart. Problemet er kanskje startsperre, bensin eller luft. Men én diagnose vil hjelpe deg på rett vei! bmwmann24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 Har du prøvd og låse bilen for så og låse opp og prøve og starte da? Kan være at startsperre har blitt aktivert. Gjorde det på min E38 når jeg byttet batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1mm3r5 Skrevet Februar 22, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2015 Ja, har prøvd det Espen. Funker ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå