JokkeE39 Skrevet Februar 17, 2015 Share Skrevet Februar 17, 2015 Har et problem med min 99' 530DAT. 330.000km Det kommer dunkelyder/skrapelyder fra motorrommet, spesielt når den er kald. Når motoren er i driftstemperatur, kommer lydene av og til. Når lydene kommer, fusker/lugger motoren. Tenkte det kunne være AC kompressoren, tok av reimen, men lydene er der fortsatt. Noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 17, 2015 Share Skrevet Februar 17, 2015 Ta gjerne ein film av dette og legg det ut til oss I mellomtiden kan du bruke søkefeltet oppe til høgre for leiting av info.Kjem lydene på tomgang og? (Kald/varm?)Er det spesielt mykje lyd på høgt turtall? (Kald/varm?)Ingen lys i dashet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkeE39 Skrevet Februar 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2015 Lydene kommer av og til på tomgang med høyt turtall. Er helt jævlig å kjøre bilen når den er kald. Blir værre og værre for hver dag som går. Har du ingen ideer om hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkeE39 Skrevet Februar 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2015 Kommer noen ganger feilmelding om nivåregulering, ikke noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 Diagnose er første prioritet her. Er det mye lyd bør man virkelig ikke kjøre den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth_lh3 Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 Har noe i likheten i min 525DAT skraping å dunking rundt om ved vanos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 23, 2015 Share Skrevet Februar 23, 2015 Visste ikke at diesel hadde VANOS?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Februar 23, 2015 Share Skrevet Februar 23, 2015 Diesel har ikke vanos. Prøvd å tatt av hovedreimen også for å utelukke noe i reimtrekket?Hjelper med en film av lyden da det er veldig vanskelig å hjelpe/diagnotisere med kun en enkel beskrivelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Februar 23, 2015 Share Skrevet Februar 23, 2015 Noken som kan forklare presist koffor diesel ikkje har vanos? Nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth_lh3 Skrevet Februar 23, 2015 Share Skrevet Februar 23, 2015 (endret) trodde det var vanos jeg, my bad kan være kam kjede som er løst ? at jeg må kjøpe ny strammeskure ? eneste jeg kan tenke meg da.Får ikke lagt ut noe video da jeg er i full gang med å fikse vannpumpe lekasje, kan legge ut fort jeg kan. Endret Februar 23, 2015 av kenneth_lh3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth_lh3 Skrevet Februar 23, 2015 Share Skrevet Februar 23, 2015 (endret) kanskje jeg får lagt ut video løpe av uka Endret Februar 23, 2015 av kenneth_lh3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 24, 2015 Share Skrevet Februar 24, 2015 Om du har lyder fra fremste del på toppen kan det være vakumpumpa. Den sitter i enden på eksoskammen.Min lager litt tikkelyder men ikke noe som høres med mindre du legger hode ned til med dekselet av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå