Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var ute å kjørte tidligere idag, å når jeg skulle kjøre opp en bakke merket jeg at det ikke var noen gassrespons. Selv om jeg trykket inn gasen skjedde det ikke noe, men når jeg slapp gassen ble det normalt igjen. Prøvde å trykke inn gassen en gang til, uten noe hell. Etter en stund virket det som den reagerte, som endte i at gassen hang seg opp, og bilen ruset seg. Bilen er automat, fikk satt bilen i fri, og skrudde av tenningen. Tok ca. 2 sekunder før bilen skrudde seg av. I ettertid starter ikke bilen, og får ingen respons ? Er det noen som har opplevd dette før, eller har peiling på hva det kan være ? 

Er det mulig å finne den eventuelle feilen med et diagnoseverktøy ? 

Endret av Knutsen96
Skrevet

Bilen har vært på diagnose uten noe spesielt hell. Bilen står nå med 50 feilkoder, ettersom den har gått i nødmodus. Verkstedet vet ikke noe mere hva som er feilen, da vi ikke har gjort noe mere med saken. Ettersom de ikke har skrudd noe spesielt på motoren er det vanskelig å si hva som kan være feilen, men de mistenker turboen. 

Noen som har tips om hvordan man bør gå frem ? 

Skrevet

Jeg vil påstå det er rimelig enkelt å sjekke om det er turbo.

Ta av trykkslangen bak AC og se etter olje og evt kjenn på skovlene om det er slakke.

Eller tar jeg helt feil?

TRF skriver i sin dieseltråd, at en turbo lader så mye den kan og er sjeldent problemet med at den ikke lader.

Feilen til Knutsen96 er vel mer sannsynlig med dieselpumpe.

Skrevet

Det er mulig å lese av live verdier fra pumpen med feks DIS eller Rheingold. Mulig INPA kan dette også, sikkert fler å.

Skrevet

Var ikkje ein bil å ta vare på så når eg startet den igjen og den tikket som Big Ben så var det på høggern next.
Tok ikkje min tid til å skru på, men var mest sannsynlig turbo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...