NitroAndersen Skrevet Februar 28, 2015 Share Skrevet Februar 28, 2015 Hei har en 96 modell E39 520 ia Bilen har låst seg i fjerde gir , usikker på hvilken girkasse som er på den . Men Brennes Auto sier den kan ha gått i nødmodus ? I displayet viser bilen at det er -40 grader ut og at det kan få bilen til og gå i nødmodus . Mekonomen mener jeg skal flushe girkassa og Stamsaas mener jeg skal bytte girkasse , noe som gjør meg mer forvirra både BA og S er BMW verksted , så nå lurer jeg på om noen her inne har vært borti lignende og om noen kan ha noen ideer til hva jeg kan gjøre og hva som er lønnsomt ? Takker for og svar Bilen har gått 278000 kjøpte den for 2 dager siden . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ComfySport Skrevet Februar 28, 2015 Share Skrevet Februar 28, 2015 Hei! Det var kjipt at dette skjedde bare 2 dager etter at du hadde kjøpt den. Har liten tro på at feilen skyldes at displayet viser -40 grader og går i nød-modus. Dette er et tegn på at det er en feil på utetempføleren/ledningene til den Denne sitter på undersiden av bilen på høyre side mellom framhjulet og der fangeren begynner. du kan bare bøye deg ned og så vil du se den. Denne føleren blir ofte ødelagt når snø og is blir pakket fordi har kjørt i eks brøytekant mm. Har selv samme bil fra den perioden med automat (ikke steptronic) og min viste -40 i ca et halvt år uten at kassa gikk i nødmodus. Du får tak i billige rep-kit (føler og ledning) på nettet og originalt. Det eneste jeg har merket er at på sommeren vil den ikke blåse ren kaldluft i kupeen etter den på for eksempel 16 grader. må kjøre ac for å fø ok temp, men nå skal det også sies at det kan være og varmereg. ventilene som går tregt og ikke vil lukke skikkelig. Tror du må få lest av feilkodene (diagnose)før du gjør noe videre Det kan spare deg mye tid og penger og ikke minst frustrasjon. Sjekk om det er folk på forumet i ditt område som kan lese av feilkoder. fleste verksteder kan gjøre det men da må du betale noen kroner for det. Gjorde det selv nylig ifb med en eu-kontroll betalte en halvtime for det men fikk da en utskrift av alle feil som den ligger inne med. Ellers vil jeg søkt på forumet her og bmw forum generelt (Utlandet) Vil tippe at det er flere her som vil komme med tips og råd. Det kan være noe galt med girkassa og det kan være annet som gjør at den går i nødmodus. Lykke til! -G- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NitroAndersen Skrevet Februar 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2015 Takker for svar . Har kjøpt den sann for en billig penge men står at det kan være så mye rart men håper det blir billig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ComfySport Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 Heisan! Kommet noe videre??? det er ikke uvanlig at det ligger inne en del feil koder. en fordel kan være å få slettet alle så kan du se hvilken som står igjen med. Hvis ikke du har en oversikt over alle kodene og kan tyde de, så vil jeg prøve Google de feilkodene du har for å finne ut av det. Da kan du prioritere i den rekkefølge du ønsker for å fikse problemene. -G- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 4, 2015 Share Skrevet Mars 4, 2015 dårlig batteri kan faktsik få kassene til å gå i nødmodus. prøv å bytt den ute sensoren og sørg for toppladet batteri og prøv igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 4, 2015 Share Skrevet Mars 4, 2015 Min kasse fikk det beryktede gule tannhjulet i dashbordet til å lyse opp. Viste seg å være kamakselsensor som var kjøpt på Ebay. Satte inn en som var original og da ble problemet borte. Lest om en i Sverige som har opplevd det samme. Begge tilfeller på E36, men motor og gir er vel likt med E39. Foreslår ikke å kaste deler på bilen i blinde, men det kan være en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ComfySport Skrevet Mars 4, 2015 Share Skrevet Mars 4, 2015 Men fikk du feil på kamakselsensor ved diagnose... Får en først denne feilen er det bare å bytte den for den blir ikke noe bedre med tida og original ja er å foretrekke selv om den koster noen kroner mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 4, 2015 Share Skrevet Mars 4, 2015 Nei, jeg endte aldri opp med å ta diagnose da jeg ikke fikk laptopen med INPA til å funke. Jeg visste imidlertidig at problemene startet sånn ca etter sensorbyttet, så jeg hadde alltid en liten mistanke på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 Kan vel skifte temp sensor i samme slengen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå