Dweezil Skrevet Mars 5, 2015 Share Skrevet Mars 5, 2015 Men problemet med å fylle maks lufttrykk i dekkene er at de blir knallharde og kan slites ujevnt, støye mer samt at bilen blir litt hardere. I følge denne artikkelen argumenteres det for at økt trykk (innenfor rimelighetens grenser) ikke nødvendigvis fører til økt slitasje: http://www.dinside.no/356781/alt-om-lufttrykk-iii Ser at flere av dekkprodusentene er brukt som kilder til artikkelen, så det er jo en viss fare for at de gir anbefalinger som fører til økt dekksalg. På den annen side får man jo stole på at journalisten i den uavhengige publikasjonen gjør hjemmeleksa si mhp. kildekritikk. At økt trykk kan føre til økt dekkstøy kan være, men jeg tror ikke nødvendigvis det blir enorme forskjeller. Men trådstarter hadde primært problemer med støy, så da kan jo tiltaket av den grunn være uaktuelt. Tenkte kanskje at det var et enkelt og billig tiltak å forsøke før man evt. går til det skritt å kjøpe nye dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet Mars 6, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2015 (endret) Har du forsøkt å fylle opp maks dekktrykk...? Gjorde underverker på min 5-er... Ja visst, fyller opp med luft til stadighet når vi er på langtur med fullpakket bil. Bilen blir hardere og mindre komfortabel med høyere lufttrykk, så mindre lufttrykk er å foretrekke til daglig når jeg stort sett er alene i bilen. Kan ikke si at jeg merker noe særlig forskjell på støynivået med mindre eller mer lufttykk. Endret Mars 6, 2015 av Ronny M Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 6, 2015 Share Skrevet Mars 6, 2015 Samme er min oppfatning også ved endring av trykk på RFT. Maks trykk gjorde bilen nesten ukjørbar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå