Trønderboy Skrevet Mars 3, 2015 Skrevet Mars 3, 2015 (endret) Jeg bor i Trondheim og jobber offshore, så er 4 uker hjem der jeg kan jobbe 4 uker og stelle med bilen og 4 uker der bilen bare står i ro i en varm og tørr garasje. Jeg har alltid likt BMW, så da måtte jeg ha en BMW som første bil. Så når jeg var 17 og et halvt år begynnte jeg og lete etter den perfekte bilen jeg kunne ha som 18 åring. Jeg ville ikke ha noe diesel, villa ha ein stor bensin sekser som maler og det holder ikke med en 520 eller 523, jeg villa ha fra 525 og oppover og. Så 16. jun 2014 fant jeg den perfekte bilen, den hadde vært på finn i 10 min! 10 min. Dagen etter på var bilen min. bilen var fra Steinkjer. Drømme bilen er e34 men vist jeg skal ha en strøken 525i manuell måtte jeg begynne og betale beraktelig mere så får se om det blir neste vil med v8'r front! Litt info om bilen: Merke: BMW 528IA E39 Motor: M52B28 - 2,8l - 280nm - 193HK - automat. Årsmodell: 1997 KM: 260. 000km (+/-) Utstyr/Utstyrsliste: N6SW MONTANA BLACK LEATHER0302 ALARM WITH REMOTE CONTROL0555 BOARD COMPUTER V WITH REMOTE CONTROL0670 BMW PROFESSIONAL RDS0672 CD CHANGER BMW0216 SERVOTRONIC0339 SHADOW LINE0339 GREEN WEDGE FRONT WINDOW0403 GLASS SLIDING LIFTING ROOF ELECTRIK0416 ELECTIK REAR ROLLER BLIND0423 MATS IN SHAG-VELOUR0431 INNER MIRROR, AUTO DIMMING0438 EDELHOLZAUSFUEHRUNG HIGH-GLOSS0473 ARM REST FRONT0481 SPORTS SEATS0494 SEAT HEATER0508 PARK DISTANCE CONTROLL0676 HIFI ACTIVE SPEAKER SYSTEM0704 M SPORT SUSPENSION0710 M SPORT LEATHER STEARING WHEEL WHIT AIRBAG0441 SMOKERS PACKAGE Bilen har nesten standard E39 sykdommer. Rust på bakluka, gåen top deksel pakning, varmeapalrat motoren har taket for seg, pixel feil så det holder i speedometre osv. Skal prøve og legge ut bilder av vær gang jeg gjør noen endringer av bilen. Det som var gjort med bilen når jeg fikk den: - BBS LaMans Replica felger med 235/35/19 foran og 265/35/19 bak. - Svarte BBS senter cups til LaMans felgene- Supertsport Coilover justerbart senkesett- Rondell D58 18" vinterfelger- Ny endepotte bak (2x 70mm) (skal bli super sport) - Hella Facelift 2000 lykter m/kvit blink- Shadowline- Shadowline Støtlister med //M logo- M5 Bakluke list- M5 ringer i speedometer, temp, turtall og bensin målere- M5 Front fanger- M5 Bak fanger- M5 innstegslistern Ting jeg vil gjøre med bilen! - Ny bak luke uten rust med M5 Bakluke list. - Ny varmeapparat motor (dette er gjort nå) - Hamann corbon leppe - M5 Pedaler med fot støtte - M5 Speil - M5 Shadowline "Facelift" nyrer! (gjort) - Røde bbs senter cups til LaMans flegene - Led i diode ringer (6000k) (dette er gjort nå) - Led i Grøft lys (6000k) (Dette er gjort nå) - Fjerne det som er av rust " er ikke mye" - lakere opp der jeg har fjernet rusta. - Xenon i kjørelysene og langlysene (6000k) - Dynavin spiller eller lignende. - Sub - Bytte diskanter og forsterker - Toning ruter - Toning hella front lyktene samt grøftlysene - Nye grøft lys på grunn av at dem gamle skjer ikke ut (mye drit inni dem) - Supersport Endestusse - Hella led bak lykter - Finne noe andre felger, er ganske lei BBS LM felgene, alle sammen har de, vill ha noe spesielt som ingen har! - Led Interiørlys - Powerfilter med varmeskjold. - Tårnstag (Dette er gjort) - Slissa skiver bak og fram med nye og bedre bremseklosser. - Smøre/bytte vindusheisen, er ganske treig. - Bytte top deksel og pakning (Dette er gjort nå) - Kanksje bytte ut interiør listene fra træ til aluminium/børsta støl fargen listene. ( så vist noen vill bytte, rop ut) - Ny diffuser siden eksosen har litt bevegelse i seg og smelta den som står der nå..... - Bytte alt av løpe hjul og reimer på motoren. - Bytte radiator og termostat ( lager et innlegg om dette) - Flushe girkassa, bytt filtre og ny olje. - ny front rute på grunn av at den gamle er slitt. Drømme ting jeg vill gjøre med bilen: -Hell lakkering av samme farge. -Supersport helle veien eller lignende effektanlegg. -Chip - ESS kompressor stage 3 hadde vært tøft. - Porting av topp - nytt innsugg (m50b25) Bilder av bilen I dag! Endret April 26, 2015 av Trønder'n Diiesel og tambur4 reagerte på dette 2
Trønderboy Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Skrevet Mars 3, 2015 (endret) Dag 1 i mitt eie! Endret Mars 3, 2015 av Trønder'n
Trønderboy Skrevet Mars 3, 2015 Forfatter Skrevet Mars 3, 2015 Etter jeg hadde kjøpt bilen ville jeg få lappen ganske fort og jeg var allerede 18 år.... var ganske treig med dette, men, men. Jeg og pappa bestemte oss får og kjøre en lang tur med bil'n, 30 mil til sammen. Tidligere i månen når jeg var og øvelseskjørte med den fikk jeg melding om at det var lite kjølevann så vi snudde og kjørte hjem og fylte på og siden hørte vi ikke mere (kjørte ganske lenge uten at det skjedde noe). Så til bake til lang turen, Dette var sommeren 2014 og det var varmt, og vi skulle hjem fra hytta da det kom et skikkelig te regn vær i det vi skulle sette oss inn. Etter at motorn og alt var varmt begynnte jeg og sette opp farten for og kjøre fra være, men midt oppi dette være fikk jeg melding om at det var lite kjøleveske på ekspansjonstaken så vi stopped kjølte ned motoren og fylte på det som skulle. og vi forsatte så plutselig når jeg kjørte og så jeg på temp måleren, den lå nesten på rød så jeg brå hugde på bremsen og fant en plass og stille meg og kjøle ned og sjå i motorrommet. det var vann i tanken men termostaten ville ikke åpne. Så det endte med at vi måtte bli taue bil hjem... 20 mil, dette blir dyrt (Kjørte dette på forsikringen) Så da byttet jeg termostaten og fyrte opp motoren, nei det samme skjedde igjen, når jeg gidde på gass kom det denj spurten opp av radiatoren og måtte bytte den å og etter det har motoren vært feil fri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå