Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja.

Men rart di ikke selger dette i Norge som jeg vet om utifra norske nettsider. Hvis di i plastisk er så dårlige?

Endret av vegard89
Skrevet

Er vel ikkje direkte dårlig men skal du først ha ut termostathus koffor ikkje bytte til ein som varer 200k km til enn å ha ein som varer 50-80 ;)
(Ta tallene mine med ein klype salt)

Skrevet (endret)

Ja den er jeg enig i. Men holder den det så er det jo greit. Fordi vannpumpe må vel uansett skiftes vær 80-100? Og da bytter man som regel termostat i samme slengen.

Endret av vegard89
Skrevet

Holder nok en god stund det nye i plast også. Så lenge man ikke kjører med en 15 år gammel plastklump over termostaten bør det gå bra.

Skrevet (endret)

Hehe nei blir nok byttet før den tid. Men godt å høre at den plastklumpen ikke er så udugelig da ;-)

Men er intervallen på vannpumpe rundt 80-100 på disse motorene tru?

Endret av vegard89
Skrevet

Jeg tror at det vil være fornuftig å bytte både vannpumpe og termostat med termostathus (hvis av plast) etter 100k km. Koster nok under 2000 sammen med kjølevæsken og er en relativt billig service å utføre på motoren. Om du ikke kjører så veldig mye per år tar det fort over 5 år mellom hver gang.

Skrevet (endret)

Takk for svar.

Ja den termostaten kostet nok syntes jeg. Men vannpumpa var det ikke så ille pris på. Trur det er greit å få skiftet ut. Etter det jeg veit så har det sikkert aldri vært skiftet ut før..

Endret av vegard89
Skrevet (endret)

Dumt spørsmål kanskje.

Men noen som vet ossen type frostvæske som er anbefalt på disse bilene?

Rød eller blå?

Endret av vegard89
Skrevet

Evig diskusjon om det. Fosfat- og nitrittfritt er vanlig for aluminium. Farge spiller ikke så stor rolle, greiest å fortsette med den man har.

Jeg har rød Castrol på min M52.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...