Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei som kanskje noen fikk med seg, blir det ESS kompressor på 540i'en til våren/sommeren.

Jeg har tenkt litt, og alt ligger veldig fint tilrette for dette, KW3 coilovers, Catalysatorene er fjernet, BMW M5 3.15 LSD, Supersprint eksos.. også de bremsene jeg har bremser jo veldig bra, tenkte å se litt etter ferdig tuning hos ESS hvordan det blir.. Jeg har de "beste" Mekonomen skivene som de anbefaler selv (link) og originale calipere tror jeg..

 

Men så om dette skulle bli litt for fattig ytelse etter kompressormontering, hva slags bremser bør jeg kikke på for å kunne kompensere for ny effektendring? Takker for svar :)

Skrevet

Hei som kanskje noen fikk med seg, blir det ESS kompressor på 540i'en til våren/sommeren.

Jeg har tenkt litt, og alt ligger veldig fint tilrette for dette, KW3 coilovers, Catalysatorene er fjernet, BMW M5 3.15 LSD, Supersprint eksos.. også de bremsene jeg har bremser jo veldig bra, tenkte å se litt etter ferdig tuning hos ESS hvordan det blir.. Jeg har de "beste" Mekonomen skivene som de anbefaler selv (link) og originale calipere tror jeg..

 

Men så om dette skulle bli litt for fattig ytelse etter kompressormontering, hva slags bremser bør jeg kikke på for å kunne kompensere for ny effektendring? Takker for svar :)

Spørs hvilke effektøkning du får, men bremser fra M5 kansje?

En tlf. til feks. SSP Auto. De har bygget mange råe BMW'er. Kansje du får tips er.

Eller andre tuning spesialister. Google og du finner mange.

  • 3 months later...
Skrevet

Kompressor er på nå, går litt bedre enn en M5 E39, ikke mye, lik 0-100 tid, men ligger en billengde foran etter 100 km/t. ESS Kit.

 

Tenker jeg sender en mail til GS og Koed, høre hva de har og si.. Ellers frister det å prøve Ebay bremsekit, billig, og i forum på bimmerfest forventa jeg faktisk meninger som sa at det er bare skrap men ble overrasket over hvor mange som sa det er god bremseeffekt, ikke noe bremsestøv og ingen skrik fra bremser..

 

Frister veldig når jeg ser annonsene på ebay, check out:

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XBrake+kit+bmw+540i+e39.TRS0&_nkw=Brake+kit+bmw+540i+e39&_sacat=0

Skrevet

Ikke for å virke frekk, men siden du har råd til supersprint, kw og Ess, har du vel råd til å bruke penger på bremser også? Er jo ganske viktig å ha brukbare bremser, er det ikke?

Uansett, til vanlig bruk skal vel ikke 540 bremsene være for dårlige? Men skal det tuktes noe rundt bane kan det vel lønne seg.

Skrevet

Neida går bra du ekke frekk du har ett godt poeng, det skal nevnes at KW 3 og Supersprint catback var montert da jeg overtok bilen da.

Jeg byttet en ganske strøken 328 med 540ien jeg har nå, og da var alt av mods på untatt ESS Kompressorkit.

Det er absolutt viktig å ha gode bremser, problemet er som du sier, til vanlig bruk er det ikke ett problem, men de tåler ikke presset med økt kraft (som vil si det blir mer bremsing når jeg hele tiden skal akselere og bremse hardt ned).. 

 

Mistenker klossene er allerede slitt ut, har fått "Check Brake Linings" i Dashen i dag, og det er uten tvil bremseslitasjevarsler/bremseklossene det er noe med.

Er derfor jeg opprettet denne tråden, så jeg kan få litt tips/innspill for hvilke skiver og klosser jeg bør ha :)

 

Vet noen noe så bare å hyle ut, BMW M5 bremser er forsåvidt ingen dum ide.

Skrevet

nei det skal det ikke. det skal være bolt on så lenge du har v8 understell. selve navet er lik, men forskjellig delenr på hjullageret. så da skal m5 skiver og calippere være bolt on.

 

bak ser jeg det er forskjellig delenr på selve navet.

Skrevet (endret)

Ok det er flott, da lurer jeg bare på hvor man får tak i de.

 

Men lurer på, på ebay får man Borra og Slissa skiver til sikkert mye billigere pris enn hva det vil komme på enn M5 E39 bremsesett over hele bilen..

 

I tillegg har jeg undersøkt om dette er bare fake crap, men på bimmerfest skrev brukere at bremseeffekten var god, ingen skrik fra bremser og ingen/veldig lite bremsestøv.. Hva med å gå for ett greit sett herfra liksom?

 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=540i+e39+brakes&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.X540i+e39+rotors+pads.TRS0&_nkw=540i+e39+rotors+pads&_sacat=0

 

edit: Hva med ett slikt sett f.ex, der får jeg jo ALT inkludert !

http://www.ebay.com/itm/FRONT-REAR-4-DRILLED-SLOTTED-BRAKE-ROTORS-AND-8-CERAMIC-PADS-E39-BMW-530-540-/290696115267?fits=Model%3A540i&hash=item43aed6b443&vxp=mtr

Endret av AlexZandero
Skrevet

Ikke kjøp billig Kina drit på Ebay. Det er lett å bli fristet til å kjøpe billige slissede skiver der. Men da er originale BMW skiver bedre. Er for dårlig metall i de Kina greiene. Ofte hvertfall.

 

Jeg ville anbefalt M5 bremser selv om de koster litt mer.

Skrevet

Enig med folket, drit i billige bremsedeler. Mange som opplever å få kast i skiver etter bare noen mnd(!) Samme gjelder forøvrig for og bakstillingsdeler.

Kan du ikke bare bruke originale 540 bremser? Kan ikke se for meg at de ikke klarer jobben. 

Skrevet

Enig med folket, drit i billige bremsedeler. Mange som opplever å få kast i skiver etter bare noen mnd(!) Samme gjelder forøvrig for og bakstillingsdeler.

Kan du ikke bare bruke originale 540 bremser? Kan ikke se for meg at de ikke klarer jobben. 

 

De bremsene på ebay sier made in USA, og ikke Kinesisk stål da men samma det, satser på M5 bremser.

Jeg kan ikke bruke 540i bremser fordi de er bygd for 286 hk i motor, det blir litt annerledes type bremsing med økt effekt.

Klossene mine er allerede slitt ut tipper jeg siden har fått varsel i Dashen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...