Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah, ok.

Det er helt ok å bruke e-bay om man kjøper skikkelige varer. Kan jo godt hende de usa-bremsedelene er gode. 

Skrevet (endret)

De bremsene på ebay sier made in USA, og ikke Kinesisk stål da men samma det, satser på M5 bremser.

Jeg kan ikke bruke 540i bremser fordi de er bygd for 286 hk i motor, det blir litt annerledes type bremsing med økt effekt.

Klossene mine er allerede slitt ut tipper jeg siden har fått varsel i Dashen.

Bremsene er importert fra Kina av amerikansk selskap. Så lager de eget navn på dem, på esker osv.... ren Kina drit.

Skal du ha bedre bremser enn originalt må du kjøpe skikkelige merkevare bremser fra anerkjente produsenter. Da må du regne med å betale for det. Slik er verden konstruert. Finnes sjelden snarveier til supre produkter eller annet gull. :smile:

Endret av MrBrum
Skrevet (endret)

Skal nok ikke ha ebay bremser men R1 Concepts i USA hvertfall som selger en del av disse "Billige" bremsene på ebay som skal være Sports performance brakes, holder jo til i USA og alt ser ut som det lages i USA. Tror jeg skal gå for M5 bremser, men R1 concepts virker jo seriøse også.

edit:

Etter å ha gjort litt research bare for morro skyld om de er noe tess så har mange brukere gitt firmaet god omtale:

http://reviews.birdeye.com/r1-concepts-incorporated-861796672

http://www.yelp.com/biz/r1-concepts-la-habra-2

I tillegg ser jeg deres bremsekit monteres på biler som er mye sprekere enn min, Nissan GTR, Trimmet Toyota Supras osv..

Også har dem 152k likes på https://www.facebook.com/r1concepts

Noe sier meg at dette firmaet virker nesten for godt til å være sant, de leverer Sport Performance Brakes til latterlig god pris, men likevel så er dem liksom backet opp av brukererfaringer som har gitt såpass god omtale, drøssevis med likes på face, og 99,5% i rating på ebay i tillegg til å vært kåret Top Seller 2009 der..

Hvis det hadde vært drittbremser ville dem jo ikke kommet fram slik dem gjør den dag i dag ville jeg tro.

Nå må dere ikke misforstå meg her da, for regner med dere som utpekte kina bremser forholdt dere til kittet jeg linka til:

http://www.ebay.com/itm/FRONT-REAR-4-DRILLED-SLOTTED-BRAKE-ROTORS-AND-8-CERAMIC-PADS-E39-BMW-530-540-/290696115267?fits=Model%3A540i&hash=item43aed6b443&vxp=mtr

Som ikke er R1 Concepts.. Poenget mitt er bare sett vekk fra den linken, så disse gutta i California.. det virker jo veldig fristende med Sports brakes til rundt 5000kr og da har jeg fult sett liksom, i tillegg til at de virker seriøse, men på en måte virker fortsatt for godt til å være sant.. Får gjøre litt mer research, se hva jeg finner.

Takk for tips så langt hvertfall.

Endret av AlexZandero
Skrevet

Om du vil legge mere penger i det kan du jo handle hos PB brakes, har nett bestilt komplett fremme og bak der til M5'n min nå 356x32 fremme og 330x28 bak, kommer på ca totalt 30. ikke galt for et big brake kit, i tillegg er det grei garanti å man velge ganske my selv, til og med logoen kan du få bestemme for litt ekstra kroner. Joda det er ganske billig iforhold til brembo (som eg mener man betaler ganske mye bare for merket) men de har fått gode tilbakemeldinger, kan sjekke ut facebook sida deres og søke opp på google :)  eg personlig har litt trua på disse og gleder meg til å få montert å testa :)

Skrevet

Fikk akkurat en tydelig mail fra R1 concepts.. De selger US Spec bremser bare, og vil ikke garantere for noe om de vil passe eller ikke, dette gjelder da deres sport line osv.. Vel da er det jo enkelt.. Satse på brukte M5 bremser.. I mellomtiden kanskje litt bedre klosser å gå på de så og si nye skivene mine..

30 tusen for brems!? halllooooo? da satser jeg på brukt.. Så mye penger har jeg ikke.. Nettopp blakk fordi jeg fikk ESS til å montere presse jo :D

Skrevet

Har du blakket deg ved å montere overlading, å har ikke budsjett til å reparere noe? Ikke så lurt i mine øyne.

Når du tvangsforer bilen din med 120-30hk mer enn orginalt, er det fort du trenger kroner å reparere for.

Skrevet

Det er både bedre og billigere å gå for m5 bremser i stedet for slike borra/slissa som ser bra ut. Disse har ofte ikke "flytende design", som framskiva på M5bremsene har.

Dermed tåler de mindre varme og juling.

Skal du ha noe bedre enn M5, så må du nok raskt opp i 30K for et Big Break Kit ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...