aeomholt Skrevet Mars 5, 2015 Skrevet Mars 5, 2015 (endret) Nå spør jeg som en tåpe før jeg har rukket hjem å ta diagnose med INPA, men har noen vært borti feil som fører til fusking/lugging/småkutt under lett belastning i motorveihastighet? Håpte kanskje det var en gjengangerfeil som var enkel å peke på (LMM, kam sensor, veivsensor, trykksensor etc.) Bilen er gått 295k og fikk ny turbo for ca et år siden. Går helt greit ellers, men er noe tregstarta en kald morra og fusker rett etter oppstart. (har prøvd å søke og lest diesel tråden) På forhånd takk for alle svar. Endret Mars 6, 2015 av aeomholt
Sammyen Skrevet Mars 5, 2015 Skrevet Mars 5, 2015 (endret) Ville nok venta med å tippe før du har tatt diagnose Kan være alt frå falskluft til dårlige coiler. Endret Mars 5, 2015 av Sammyen
aeomholt Skrevet Mars 5, 2015 Forfatter Skrevet Mars 5, 2015 Ja jeg vet det er vanskelig, men tenkte jeg skulle spørre likevel. Coiler er det ihvertfall ikke, det er helt sikkert Hpi reagerte på dette 1
Sammyen Skrevet Mars 5, 2015 Skrevet Mars 5, 2015 Ta det med ein klype salt Er bare så enkelt å ta diagnose enn å tippe på alle mulige årsaker.Du seier det er kun under belastning? Vil det sei at den kun fusker på høgt turtall eller i motbakker på lavt turtall og?
Hpi Skrevet Mars 5, 2015 Skrevet Mars 5, 2015 Ja jeg vet det er vanskelig, men tenkte jeg skulle spørre likevel. Coiler er det ihvertfall ikke, det er helt sikkert Kanskje problemet er nettopp det at noe har montert coiler på den Sammyen reagerte på dette 1
aeomholt Skrevet Mars 5, 2015 Forfatter Skrevet Mars 5, 2015 Kanskje problemet er nettopp det at noe har montert coiler på den Ja jeg får slutte å være uvitende sau og faktisk gå ut å kjøre en diagnose og fjerne eventuelle coiler Sammyen og Hpi reagerte på dette 2
Alpejohn Skrevet Mars 5, 2015 Skrevet Mars 5, 2015 Om den kutter under belastning kan det være matepumpa under bilen.. Men det ser du lett om du leser av live verdier på motor.Da ser du hvilket trykk du har på pre supply pressure, bør ligge rundt 4 bar på tomgang, og helst ikke noe særlig under 3.5 ved belastning. Er pumpa dårlig vil du sansyneligvis klare og få trykket ned på 3 bar og under bare ved og gi ruse motoren (om du gir full gass og får den litt opp på turtall).
aeomholt Skrevet Mars 6, 2015 Forfatter Skrevet Mars 6, 2015 (endret) Blei litt seint hjem fra jobb igår, men på vei hjem så fulgte jeg litt mere med på hva som skjedde. Når jeg bare følger trafikken i 60-80km/t og cruiser på rundt 1500rpm og øker litt for motbakker/følge trafikk så lugger den helt til lockup'en kobler ut. Fullgass akslerasjon virker normalt. Ingen feilkoder på girkasse, sletta adaptive verdier, testa det som kunne testes via INPA og ikke noe unormalt. På motor lå det to feilkoder: "13573 Glow device" som nok ikke har noe med detteå gjøre men forventa den siden den er litt ruskete i oppstart som om den mangler ettergløding. "2550 Rail pressure control at start" som jeg har sett før å uten at det har vært noen symptomer. Jeg rakk ikke se på flere analogverdier/sensorverdier fra motor for PC'n daua og det blei så mørkt som om natta. Endret Mars 6, 2015 av aeomholt
aeomholt Skrevet Mars 6, 2015 Forfatter Skrevet Mars 6, 2015 Om den kutter under belastning kan det være matepumpa under bilen.. Men det ser du lett om du leser av live verdier på motor. Da ser du hvilket trykk du har på pre supply pressure, bør ligge rundt 4 bar på tomgang, og helst ikke noe særlig under 3.5 ved belastning. Er pumpa dårlig vil du sansyneligvis klare og få trykket ned på 3 bar og under bare ved og gi ruse motoren (om du gir full gass og får den litt opp på turtall). Finner ingen analogverdier som er på tur foruten engine temp som er på 26 grader mens coolant temp er på 88 grader, så en sensor må nok byttes. Friction torque på tomgang er på 32Nm som er dobbelt av max. Pre supply trykk er på 3.94 bar og 3.58 bar ved full gass oppunder turtallsperra så antar matepumper er ok. Analog verdier 1 tomgang: Analog verdier 1 full gass: Analog verdier 1 2000rpm: Analog verdier 2 tomgang: Analog verdier 2 2000rpm: Analog verdier 3 tomgang: Analog verdier 3 2000rpm: Analog verdier 4 tomgang: Analog verdier 4 2000rpm: Analog verdier 5 tomgang: Analog verdier 5 2000rpm:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå