tvpedersen Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 Hei! Jeg har nylig hentet en 520DA 08mod, med webasto. Jeg plages med at webastoen ikke vil starte, og om den starter kommer det kun kaldluft. Inne på "independent mode" på iDriven kan jeg velge mellom heater og ventilation. "Ventilation" starter etter noen trykk på knappen, men "heater" starter ikke uansett hvor mye jeg trykker. Har sjekket sikringer både i hanskerommet og i bagasjerommet, og finner ingenting galt der. Er det noen som har forslag til hva annet det kan være?
Saltkjelen Skrevet Mars 9, 2015 Skrevet Mars 9, 2015 Independent ventilation har ingen ting med webastoen å gjøre. Dersom du ikke får huket av independent heating har antakeligvis webastoen gått i lås og må låses opp. Det kan ligge en feil i enheten som gjør at den går i lås (intern feil, vannpumpe og så videre), men det kan også være at feilstart i form av for lite strøm / lite drivstoff. Da vil den låse seg etter et visst antall startforsøk.
Yahoo Skrevet Mars 10, 2015 Skrevet Mars 10, 2015 Skjekk om du har kald/varm eksos fra brenneren? Hør om sirkulasjonspumpen går? Eller starter den ikke i det hele tatt? Hvis ikke så er det mulig han over her har rett; at brenneren er låst og må låses opp igjen med diagnoseustyr.
tvpedersen Skrevet Mars 10, 2015 Forfatter Skrevet Mars 10, 2015 Takker for svar! Men alt er dødt! Sirkulasjonspumpen fungerer heller ikke.
Yahoo Skrevet Mars 10, 2015 Skrevet Mars 10, 2015 Hmm.. Og dette er da kun en kjørevarmer? Eller er den koblet opp som tilleggsvarmer?Anbefaler uansett diagnose! Kan faktisk lese ut feilkoder på originalmontert bmw webasto over odb2 kontakten med can/k diagnose ! Så ser man jo om styreenheten er låst, og evt. hvorfor den er det Glødeplugg, sirkulasjonspumpe, overopphetingssensor, flammevakt, osv... er alle syndere..
Otis Skrevet Mars 11, 2015 Skrevet Mars 11, 2015 Såvidt jeg vet så har alle E6x med webasto det som tilleggsvarmer.
bmwsel Skrevet Mars 12, 2015 Skrevet Mars 12, 2015 hadde samme problem på min e61, bytta sirkulasjonspumpa og resatte feilmedlingene så fungerte det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå