Tommy Krogh Hansen Skrevet Mars 10, 2015 Share Skrevet Mars 10, 2015 Hei, Ja nå må jeg bruke booster for å fyre opp bilen. Hver gang etter stopp, er batteri flatt og starter sviver ikke. Tok diagnose og fikk feilkoder. se bilde. Noen som kan ha en ide? Takk for svar. Info: har malt spenning på batterie før og under oppstart. ca 11,2V før, så 14,4-14,7 ved kjøring. Trur batteriet er ok. Lurer på om det er en modul som begynner å spøke. (ZKE og EWS) Ha en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 10, 2015 Share Skrevet Mars 10, 2015 11.2 batterispenning er alt for lavt, kan nesten garantere at batteri er problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 10, 2015 Share Skrevet Mars 10, 2015 11.2v så er batteriet klar for søpla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 10, 2015 Share Skrevet Mars 10, 2015 (endret) Knepp av minuspolen på batteriet. Lad opp batteriet ditt skikkelig. Med så mange styreenheter som finnes i e39 så får man fort opp mange feilkoder med for lav batterispenning! Spenningen skal holde seg lenge og vel på 12.3-12.6 (hver battericelle har 2.1v og det er 6 av de så optimal spenning er 12.6. Om batteriet ramler ned til 11v uten å være koblet til bilen så er det kaputt (som nevnt over), men du kan ha et godt batteri som blir tømt og! Har du en styreenhet som kødder så kan batteriet bli tømt helt. Om batteriet fortsatt tømmer seg med ladet/nytt batteri, så har du det velkjennte e39 syndromet (strømtyv) og det er ikke rent få som sliter med at bilen tappes for strøm. Da må du skaffe et ampermeter og koble av minuspol, sette ene ledningen fast i polskoen og andre på minus på batteriet. Vent 20 min til hvilespenning oppnås, ikke åpne dører mens du holder på å søke, da stiger forbruket igjen og du må vente på hvilespenning atter en gang. Bilen får ikke trekke mer en 0,05A.! En E39 som jeg har vært med å feilsøke nå, hadde et forbruk på 0,6A som forøvrig tømte det stakkars 70amp batteriet på en kveld eller 2. Man bør ha 90amp batteri i en e39. Batteriet er testet og holder godt på strømmen (ble uansett byttet til 90A, og jeg fikk meg et godt 70amp batteri:) Trakk ut en og en hovedsikring (i kofferten) Fulgte strømtyven fra til sikringsboks under pasasjerstol (store sikringer (50-100amp) inni der). Derfra flyttet feil seg mange ganger, fikk tilslutt bilen til å stabilt holde seg på 0,06amp. Da hadde jeg hatt ute alle sikringer, maange styreenheter,tenningslås,speedometerhus osv osv da jeg fulgte strømforbruket. viste seg at AUXfan (acvifte) har innebygget rele/styreenhet så koblet den ut. Nå stjeler ikke bilen strøm..enda. Det rare var hvordan feil flyttet seg, ved en anledning holdt bilen seg på 0,04A i timesvis med alt tilkoblet og klar til å kjøres ut, steg til 0.6A plutselig har nå holdt seg på 0,06A med alt tilkoblet utenom ACvifta i front. Korrosjon i acviftestikket (venstre side av grill, bil sett forfra) er ikke uvanlig heller btw. Håper for din del at du kun trenger å bytte batteri, men du får vel testa batteriet ditt med en tester på alle verksteder (de burde i alle fall ha) Eller du kan prøve å koble ut minus polen for å se hvor lenge batteriet holder seg over 12v etter at du har ladet det helt opp. Endret Mars 10, 2015 av bmwmann24 Tommy Krogh Hansen og quandt1960 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå