Gå til innhold

Hei fra et "nytt" medlem av forumet

Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Tenkte jeg bare skulle introdusere meg, har vært medlem av forumet lenge, men har ikke postet noe. Ble nylig eier av en 09 320Xda LCI STV i hvit farge. Er kjempefornøyd med bilen og dette er helt klart en oppgradering fra vår gamle bil som er en 06 320da stv, både med tanke på 4wd og utstyr.

Jeg var jo kjapt ute og skulle bestille meg LED pærer til angel eyes, og kjøpte et sett på ebay. Fant etterhvert ut at LCI med bi-xenon adaptive lys skal ha H8 pære. Så hvis det er noen som vil kjøpe de andre pærene av meg kan jeg selge dem for det jeg betalte som er ca 200,-

Har bestilt H8, nå. Har enda ikke fått de første jeg bestilte men er vel rett rundt hjørnet.

Sånn til info så jobber jeg i Hella Gutmann Solutions (tidligere Tolerancedata) med salg av diagnoseutstyr, tekniske data på nett og support tlf til verksteder. Har skrudd bil i over 20år, og har de siste årene vært på dieseltekniker kurs i DK.

Jeg har jo også vært fast inventar på gatebil, kjører en gullfarget R32GTR skyline om noen har sett den på banen :)

Hilsen Asim :)

25_2014932229_xl_zpsmftuohos.jpg

10353182_10154414607205343_1116954495981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Tøff E91, noen planer for den? :)

Hei.

Egentlig ikke så mange planer. Få på litt led lyspærer på kjørelys og innvendig i bilen.

Har et sett med 19" fra gamle bilen som skal på.

Skal nok bli litt lavere også, må bare finne et ok senkesett. Ser eibach har fjærer, men det er 3cm foran og 2cm bak.

Er det nok tro? Bilen har jo Msport understell.

Tips til bra justerbare demper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, gratulerer med ny bil og håper at det går bra med deg etter hva som skjedde på Skogen! Husker sikkert ikke meg, men pleide å være en del i lokalene til O. Harlem i Fredikstad når dere holdt på der. :)

H&R har jeg sett mange bruker på M-understellet, og det gir en bra høyde på en familiebil.

Mvh

Raymond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer....buss sjåfør ellerno? nei..kanskje jeg blander...jeg het det samme der også faktisk :P

Haha.. IKKE bussjåfør, heller ikke drosjesjåfør. Ikke gjengmedlem, ikke dopdealer. Bare en som tilhører arbeiderklassen :P

Velkommen, gratulerer med ny bil og håper at det går bra med deg etter hva som skjedde på Skogen! Husker sikkert ikke meg, men pleide å være en del i lokalene til O. Harlem i Fredikstad når dere holdt på der. :)

H&R har jeg sett mange bruker på M-understellet, og det gir en bra høyde på en familiebil.

Mvh

Raymond

Hei Raymond.

Er litt usikker, men tror jeg husker deg. Kjenner deg nok igjen hvis jeg ser ansiktet ditt. :)

Tross alt går det faktisk veldig bra :) Håper på åvære på banen igjen iløpet av sommeren;)

Har sett og lest litt, etter det jeg har forstått er det vanskelig å få bilen lav nok (alt er jo relativt, hva er lavt nok liksom?) Må nok forske litt mer på dette før jeg bestiller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! :)

Spørs jo hva man vil med bilen. Skal man bruke den som en vanlig familiebil, så kan det bli litt upraktisk med justerbart understell som er skrudd i bånn, så da kan noen enkle fjører fra H&R, Eibach etc. være greit nok. Vet ikke hvor glad 4x4-systemet er i kraftig senking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! :)

Spørs jo hva man vil med bilen. Skal man bruke den som en vanlig familiebil, så kan det bli litt upraktisk med justerbart understell som er skrudd i bånn, så da kan noen enkle fjører fra H&R, Eibach etc. være greit nok. Vet ikke hvor glad 4x4-systemet er i kraftig senking?

Tja, vi er i ferd med å kjøpe en Tesla til kona, så dette blir pappabilen :D Så det blir nok store hjul og senking.

Har ikke så mye erfaring med sånt på bmw med 4wd, har brukt mye tid på feilsøking (spesielt på dieselmotorene) men lite med senking osv. Kona kjører jo den 06 320d stv vi har med eibach senkefjærer. Hun synes det er helt ok å kjøre med, men jeg er redd coilovere kan bli litt mye, men pappa skal jo bli glad han også :P

Tenkte å ta disse 19" og sette på nye bilen. Tror det kan bli helt ok.

1167212_10151839547770903_788324458_o.jp

10342457_10152445687895903_7997433860405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott 91, få ut flere bilder :)

Takk skal du ha.

Tenker du på den "gamle" sølvfargede eller den "nye" hvite? :)

Edit: Er litt gæærn og antar at du mener den nye hvite, har foreløpig kun bildene fra annonsen på finn :)

Tror selv at jeg har vært heldig. Bilen er utrolig strøken, og innvendig ser den omtrent ny ut. Godt utstyrt også :)

Bi-xenon adaptive lys

iDrive

Xdrive

PDC

Servotronic

Innfellbare speil

Msport innvendig / utvendig

Keyless go

Rullgardin i bakdørene

Lyktespylere

Regnsensor

Cruise control

Lyspakke

Fjernlys assistent

Navigasjon Professional

Internet

Voice control

BT telefon tilkobling

Antrasit taktrekk

High gloss shadowline

+ mer som jeg ikke kommer på nå.

Eneste "ulempen" er at den har gått litt langt, 170.000km. Men har full servicebok, med oljeskift hver 15.000km ca.

Skal til TS Racing i nær fremtid, +40hk / 100nm. Og noe lavere forbruk ved pen kjøring. Merker at denne går litt dårligere enn den sølvfargede vi har. Har jo kun 14hk mer men også 200kg mer å drasse på, samt trekk på alle 4 hjul. Så fort det blir litt hastighet på bilen er de like, men fra lyskryss til lyskryss er 06mod mye kvikkere ja.

post-66704-0-64475800-1426087497_thumb.j

post-66704-0-31167700-1426087510_thumb.j

post-66704-0-64951900-1426087518_thumb.j

post-66704-0-59838000-1426087528_thumb.j

post-66704-0-89136400-1426087545_thumb.j

post-66704-0-91669900-1426087557_thumb.j

post-66704-0-10333000-1426087570_thumb.j

post-66704-0-62401600-1426087579_thumb.j

post-66704-0-85975900-1426087602_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint eksemplar! Driver å kikker etter samme bil selv for tida, 320xd M sport LCI fra 09. Hvordan er automatkassa på denne kontra manuell - stjeler den mye krefter og hvordan er den i respons? Har til gode å prøve selv enda, men har ikke noe hastverk enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint eksemplar! Driver å kikker etter samme bil selv for tida, 320xd M sport LCI fra 09. Hvordan er automatkassa på denne kontra manuell - stjeler den mye krefter og hvordan er den i respons? Har til gode å prøve selv enda, men har ikke noe hastverk enn så lenge.

Jeg har ingen erfaring med manuell kasse, da den andre 06 320d vi har også er automat. Men ja, som nevnt tidligere så er den hvite noe tregere enn den sølv. Spesielt merkbart i lave hastigheter, men blir mindre forskjell når man kjører på motorveien feks, men fortsatt merkbart tregere. Den sølv bakhjulstrekkeren er mye kjappere.

Også bruker den hvite noe mer drivstoff. Men det kan jeg fint leve med siden jeg får 4wd i kompensasjon :)

Men fra neste uke blir det +40hk / 100nm så regner med det vil hjelpe på :D

Jeg er superfornøyd med bilen, og den har alt av utstyr også som gjør kjøreopplevelsen så mye bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...