FeTTy Skrevet Mars 11, 2015 Share Skrevet Mars 11, 2015 (endret) Gjelder en 2004 e46, 150hk, diesel. Har prøvt å skiftet begge reimene, vibrasjonsdemper, rullehjulet og strammehjulet (Kun selve hjulet) Kjenner ikke slark eller noe på dynamoen/servopumpa/vannpumpa. Når eg sprayet feks siliconspray på reima når bilen sviver, så forsvinner både lyden og vibrasjonen i ca 10sek. Etter hva jeg har forstått så har ikke denne frihjul på dynamoen? Er samme lyden som denne karen her: Noen som vet hva det kan være? Jeg lurer litt på om det kan være strammeren (bakre del) som er noe slakk. Noen som har skiftet denne før? Mye jobb? Endret Juni 3, 2015 av FeTTy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mars 11, 2015 Share Skrevet Mars 11, 2015 Byttet du strammehjul, uten strammer? Hehe. Bytt strammer også, du! Den bør byttes når annet byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FeTTy Skrevet Mars 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2015 Hehe, stemmer det! Den ser ut til å ligge noe teit plassert, noen som har skiftet den før? (Strammehjul-bakre del) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FeTTy Skrevet April 1, 2015 Forfatter Share Skrevet April 1, 2015 (endret) Har nå skiftet selve strammeren (Bakre del). Er forsatt helt lik! Har også prøvt å vaske alle hjul slik at de er helt fri for fett/olje. Er forsatt lik. OOog prøvt med enda ei ny reim = forsatt lik! Noen flere forslag..? Endret April 1, 2015 av FeTTy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet April 1, 2015 Share Skrevet April 1, 2015 Helt sikkert gåen vibrasjonsdemper. lierbimmer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FeTTy Skrevet April 8, 2015 Forfatter Share Skrevet April 8, 2015 Vibrasjonsdemperen er også skiftet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Du kan jo inspisere vibrasjonsdemper på nytt, da dette er lyden av gåen vibrasjonsdemper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet April 8, 2015 Share Skrevet April 8, 2015 Jeg måtte bytte mine 'nye' vibrasjonsdemper allerede etter 1000 km pga feil da denne røk ved gummiinnfestingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FeTTy Skrevet Juni 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2015 vibrasjonsdemperen ser helt fin ut. Men den er av en billig type, viss det skal ha noe å si..? Kjøpte den av romnes Men eg ser at det er litt forskjelige lengder på multireima til disse. Meca: 6pk2083 Gs: 6pk2080 Skruvat: 6pk2075 Eg fant ut at den eg hadde var 6pk2080. Så eg sette på ei som het 6pk2075. Altså 5mm kortere. Så var problemet borte Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FeTTy Skrevet Juni 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2015 (endret) 6PK2080 Video1.MOV Endret Juni 4, 2015 av FeTTy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FeTTy Skrevet Juni 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2015 6PK2075 Video2.MOV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FeTTy Skrevet Juni 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2015 Pic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 Det var rart at det var så forskjellig lengde på disse reimene da. Men et absolutt stort pluss for deg at du fant problemet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 Men din skal ha 2080 og ikke 2075, hvorvidt det betyr noe over tid aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå