Abnorm Skrevet Mars 13, 2015 Share Skrevet Mars 13, 2015 (endret) Er det mulig å prute ved kjøp av helt ny bil? Er det lagt opp til at kjøper skal prute, eller er prisene BMW opererer med i sine prislister endelige. Endret Mars 13, 2015 av Abnorm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mars 13, 2015 Share Skrevet Mars 13, 2015 ja det går det, men mest iform av hva man kan få med i utsyrspakker, jeg veit om et par som har kjøpt ny bil som har dratt fra forhandler til forhandler og fått ganske nevneverdige prisforskjeller på bil. men si om bilen koster 500,000 ny så er det ikke vits å si , "særlig, du får 400,000" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Mars 13, 2015 Share Skrevet Mars 13, 2015 Prislistene til BMW er definitivt ikke hogd i stein, så du både bør og skal prute. Som stig påpeker, må du ha realistiske forventninger om hvor mye avslag du kan få. Jeg vil tro at 4-8 % på bilpris minus engangsavgift ikke er helt urealistisk, men selgeren vil nok ikke gi deg dette sånn helt uten videre. Prøv å google "how to get the best deal on a new car" eller noe lignende for bøttevis med forhandlingstips. Rabatten du kan få vil nok også avhenge av hvilken BMW-modell du ønsker å kjøpe. F.eks. F10/F11, som nærmer seg slutten på sin salgssyklus før ny modell kommer, vil det antakelig være lettere å få gode rabatter på enn en modell som nylig er introdusert. Det kan også være lettere å få gode rabatter på slutten av året, når det begynner å haste for selgerne å nå sine årlige salgsmål. Du bør også følge med på salgskampanjene til BMW Norge. F.eks. xDrive-kampanjen pleier de å kjøre med jevne mellomrom, og da får du AWD til 10k på de fleste modellene. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Mars 13, 2015 Share Skrevet Mars 13, 2015 Jeg fikk ca 70000,- avslag når jeg kjøpte min 4-serie, så ja det er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 13, 2015 Share Skrevet Mars 13, 2015 Prut i vei, men ha realistiske forventninger (5-10% som nevnt tidligere i tråden). Husk imidlertid at det kan være enklere for selgeren å gi deg rabatter på løst ekstrautstyr (felger, dekk, lakkbehandling etc.) og servicer som kan gjøres på eget verksted... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Mars 13, 2015 Share Skrevet Mars 13, 2015 Dersom du "sokner til" Oslo kan du utnytte konkurransen mellom Bilia og Bavaria til din fordel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå