Freakshow Skrevet Mars 16, 2015 Share Skrevet Mars 16, 2015 Jeg tenkte jeg skulle slenge ut en liten tråd her angående trimming eller motorbytte av nyimportert veteran bil. jeg har utrulig lyst på e30, men å skal kjøpe e30 i norge koster jo skjorta, skoa og litt til. eller så er de billige men gjerne så fulle av rust at det ikke er til å reddes, hvertfall ikke av meg som ikke har peiling på rust sveising osv. Så jeg sitter og ser på nette i tyskland og i svergie og lurer på å importere en Veteran e30 men så lurer jeg litt på om noen har peiling på om den 10 års regelen (angående trimming/motorbytte) gjelder også for veteran biler. er det beste å kjøpe orginal 325 hvis man skulle finne en i fin stand, eller å kjøpe en 320 å hive i 325 motor?eller burde jeg heller spare litt lengre og kjøpe meg bil i norge? kom gjerne med innspill og tips! og jeg beklager hvis formuleringene er helt på jorde, men regner med de fleste skjønner hva jeg skal fram til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 Enkleste, men ikke helt etter regelboka er å ta inn en som er original og registrere den og forsikre den, så trimmer du deretter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 Og når du har bygd om ulovlig og blir stoppa får du en regning man ikke ønsker å leve med. Jeg sier go for it.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 Og når du har bygd om ulovlig og blir stoppa får du en regning man ikke ønsker å leve med. Jeg sier go for it.. å til den komentaren der har jeg bare en ting og si....... jeg har aldri blitt tatt pga annen motor/trimming. å jeg har knapt noen gang hatt en lovlig bil, å om man setter i en 2,5 i en 2,0 e30, så da tror jeg du skal ha uhyret uflaks om man blir tatt. men såklart alt kan skje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaWeRiCk Skrevet Mars 17, 2015 Share Skrevet Mars 17, 2015 Regelverket ble endret 1. jan 2014. Denne 10 års regelen som gir avgiftsfritak ved ombygging gjelder ikke veteranbiler så du skal bare Importere veteran så bygge større motor etterpå, det er kr 0,- i avgifter på veteran. Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 17, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2015 Og Nice! takker ^^ var vel egebtlig det jeg lurte mest på xD Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå