Gå til innhold

Enda ett spm om bakluke til E39 touring som ikke opner seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en 97 mod E39 touring, har sett etter i forum om det samme problemet som min, men nei.

Med min så opner glassluka seg som normalt, men selve bakluka altså nedre luka, opner seg bare et par mm, går ikke an og opne verken med knapp inne i bil på nøkler eller på knappen på bakluka. 

Noen som har noen tips, kan det vere ledningsbrudd eller er det bryteren som er synderen?

'

• 3 weeks later...
Skrevet

har skifta låsemekanismen i bakluka, sjekka etter brudd på kabler,skifta bryter men nei er fortsatt like galen, lurte på om denne servoen som drar inn bakluka? kan den vere slik at den ikkje dytter luka godt nok ut slik at den ikkje oppner seg?

har snart gått tom for ideer. 

Skrevet

har skifta låsemekanismen i bakluka, sjekka etter brudd på kabler,skifta bryter men nei er fortsatt like galen, lurte på om denne servoen som drar inn bakluka? kan den vere slik at den ikkje dytter luka godt nok ut slik at den ikkje oppner seg?

har snart gått tom for ideer. 

Du er vel inne på noe selv der, kanskje pumpa er dårlig eller det er lite veske der? 

Vet ikke om det hjelper deg, men her er en fyr som hadde lignende feil

Skrevet

Luka skal kunne opnes selv om denne roterende låsen ikke opner helt.
Jeg hadde også trøbbel med luka mi da jeg kjøpte min, men hos meg var problemet at denne roterende låsen ikke funket sånn den skulle,

så når jeg lukket luka så dro den ikke til. Og ofte når luka var igjen sånn den skulle, og jeg opna den så spratt den opp fordi det var 

sånn press (siden bolten ikke roterte til open posisjon).

Men om du får opp luka, kan du jo prøve og stikke et skrujern i låsen, sånn at den "biter" rundt skrujernet, og så prøver du og

dra ut igjen skrujernet mens du trykker på opneknappen for og se om låsen løser ut..

Mener og huske at når du trykker inn denne låsen så skal bolten rotere til låst stilling. :)

Skrevet

Er det den på selve luka du mener? Ser det at den på selve luka, den servoen som er der likker ikke på seg, har to av dei, kan vel ikke vere defekt begge to el?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...