Tiller Skrevet Mars 21, 2015 Share Skrevet Mars 21, 2015 (endret) Vurderer nåp kjøp av 1-serie 1 generasjon. Noen som har tipps til ting en bør se etter på en slik bil? Blir dieselmotor. Ser den fås i 90hk, 122hk, 143hk og 163hk med 2 liters motor. Er det same motor i alle disse hk versonene, bare ned/opptunet? Ser de heter 116, 118 og 120 men aller står med 2L motor... Eventuelt får mann samme slutt effekt av å chippe en 90hk som en feks 143hk? Noen som kan gjøre meg klokere? Endret Mars 21, 2015 av Tiller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet Mars 21, 2015 Share Skrevet Mars 21, 2015 (endret) Redigert: Jeg ser nå at du er på utkikk etter 1. generasjon, så ignorer dette innlegget. Jeg tror ikke 114d tilbys lenger, så da er innstegsmodellen 116d som har 3 sylindre og 1,5 liter. Den yter 116 hk. Videre har du 118d med 143 hk (136), 120d med 190 hk (163) og til slutt 125d med 224 hk (211). Tallene i parentes er antall hk i de nedtrimmede versjonene. Foruten 116d, er det samme motor i de andre, altså en 2-liter med 4 sylindre. Jeg vet ikke hvor mye de kan chippes, men det er ikke bare elektronikk som skiller de tre modellene. 120d har større turbo enn 118d, og 125d har to turboer. Det er andre komponenter som skiller modellene, men jeg kjenner ikke detaljene godt nok. Jeg anbefaler automat uansett hvilken dieselmodell du går for. Endret Mars 21, 2015 av Bradbury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 21, 2015 Share Skrevet Mars 21, 2015 Du bør nevne budsjett og årsmodell du primært er ute etter, da det har vært flere endringer her gjennom produksjonstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2015 (endret) Du bør nevne budsjett og årsmodell du primært er ute etter, da det har vært flere endringer her gjennom produksjonstiden. Jeg tenker en med 6 trinns kasse, (kom vell rundt 06) dieselmotor. +/- 130tusen med lavest mulig km stand Endret Mars 21, 2015 av Tiller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2015 (endret) Noen vanlige feil eller andre ting en bør se etter på en slik bil? Har hørt mye om registerkjede svakhet og blir litt skremt av det. Gjelder det også dieselmotorene? Endret Mars 30, 2015 av Tiller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 31, 2015 Share Skrevet Mars 31, 2015 (endret) Jeg tenker en med 6 trinns kasse, (kom vell rundt 06) dieselmotor. +/- 130tusen med lavest mulig km stand 6 trinns har de alle. Registerkjedet gjelder hovedsaklig N47 dieselmotor på 07 og 08 modellene. Nytter ikke å svartmale, sjekk den aktuelle bilen ut før kjøp. Så kjøper du visst du har lyst, og bilen ser grei ut. Alle biler uansett merke har sine svakheter, og feil kan man få uansett. Husk: Det triller VELDIG mange biler med N47 motoren. Og du hører sjeldent fra de som kjører flere hundre tusen uten problemer. Endret Mars 31, 2015 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2015 6 trinns har de alle. Registerkjedet gjelder hovedsaklig N47 dieselmotor på 07 og 08 modellene. Nytter ikke å svartmale, sjekk den aktuelle bilen ut før kjøp. Så kjøper du visst du har lyst, og bilen ser grei ut. Alle biler uansett merke har sine svakheter, og feil kan man få uansett. Husk: Det triller VELDIG mange biler med N47 motoren. Og du hører sjeldent fra de som kjører flere hundre tusen uten problemer. Alle har vel ikke 6 trinns? Har sett et par med 5 trinns mener nå jeg. Om en skulle være uheldig å kjøpe en som har denne svakheten, har man noen rettigheter? Eller er man bare nødt til å punge ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 31, 2015 Share Skrevet Mars 31, 2015 116i før facelift har 5-trinns, utover det tror jeg alle(?) har 6-trinns. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosjekt34 Skrevet Mars 31, 2015 Share Skrevet Mars 31, 2015 Har tunet noen 90hk 116d, har vel eid en selv også når jeg tenker meg om... Blir utrolig morsomme de. Hold deg unna tidlige utgaver av 116i iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 1, 2015 Share Skrevet April 1, 2015 Alle har vel ikke 6 trinns? Har sett et par med 5 trinns mener nå jeg. Om en skulle være uheldig å kjøpe en som har denne svakheten, har man noen rettigheter? Eller er man bare nødt til å punge ut? Du skrev dieselmotor, og det har de alle. Hvordan rettigheter forventer du på en 7-8 år gammel bil? Enten kjøper du en nyere, som kvalifiserer til Superkasko forsikring, eller så kjøper du en 2006mod eller eldre som har M47TU2 motor visst du ikke ønsker den risikoen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet April 1, 2015 Forfatter Share Skrevet April 1, 2015 Du skrev dieselmotor, og det har de alle. Hvordan rettigheter forventer du på en 7-8 år gammel bil? Enten kjøper du en nyere, som kvalifiserer til Superkasko forsikring, eller så kjøper du en 2006mod eller eldre som har M47TU2 motor visst du ikke ønsker den risikoen. Ang rettigheter så har jeg lest litt forskjellig. Noen får reparasjon dekken mens andre ikke. Etter min mening burde BMW dekke en slik sak da et registerkjede er ment for å vare lengere en 7-8år. Det er jo litt av poenget med registerkjede. Eller er jeg helt på jordet her? Har sett litt nå etter tips fra deg på 2006 og eldre 1-serie, men veldig få til salgs med diesel der med en hyggelig km stand. Men skal holde øye med det. Er noen 116i bensin derimot, men der er det vell samme problemet med registerkjedet om jeg har skjønt det riktig? De første utgavene av 116i hadde vell en svakhet der de og? Ja går jo å tegne en "toppkasko", der dekker det maskinskade opptil 8år gammel bil. Så dvs. i år 2007mod og nyere. Den burde jo dekke en register-overaskelse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 1, 2015 Share Skrevet April 1, 2015 Ang rettigheter så har jeg lest litt forskjellig. Noen får reparasjon dekken mens andre ikke. Etter min mening burde BMW dekke en slik sak da et registerkjede er ment for å vare lengere en 7-8år. Det er jo litt av poenget med registerkjede. Eller er jeg helt på jordet her? Har sett litt nå etter tips fra deg på 2006 og eldre 1-serie, men veldig få til salgs med diesel der med en hyggelig km stand. Men skal holde øye med det. Er noen 116i bensin derimot, men der er det vell samme problemet med registerkjedet om jeg har skjønt det riktig? De første utgavene av 116i hadde vell en svakhet der de og? Ja går jo å tegne en "toppkasko", der dekker det maskinskade opptil 8år gammel bil. Så dvs. i år 2007mod og nyere. Den burde jo dekke en register-overaskelse? Det stemmer! Jeg ville valgt en så ny som mulig 118d, visst jeg var deg. Slik at jeg kunne tegne toppkasko, samt gode tuningsmuligheter visst du ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosjekt34 Skrevet April 1, 2015 Share Skrevet April 1, 2015 116d 90hk-utgaven må jo være perfekt om du ønsker tuning? Er jo tilnærmet identisk med 118d. Samme motor, turbo, clutch, svinghjul osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet April 1, 2015 Share Skrevet April 1, 2015 eg hadde gitt fæn i 116 og kjøpt 118/120! Hva er vitsen med å tune ein 90hK for å få samme effekt som 118d har eller mindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilpower.no Skrevet April 1, 2015 Share Skrevet April 1, 2015 For å svare på trådstarter sitt spårsmål:Vi kan levere 180hk til 90hk-utgaven av 116d. Mange "wow-tilbakemeldinger" på denne fra kunder... Uansett hvilken du velger om du skal ha diesel så er det gode tuningmuligheter på 1-serie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå