Hollabaloo Skrevet Mars 22, 2015 Skrevet Mars 22, 2015 (endret) 1998 E39 bensin, 197000km. Av og til lukter det sånn "brent plastikk" fra varmeapparatet. Det skjedde for eksempel i går etter en tur på 140km. Da jeg stoppet i et lyskryss kom det svidd/brent lukt ut av varmeapparatet. Ingen røykutvikling. Åpnet panseret noen minutter etterpå, og det luktet ikke svidd fra motorrommet. Var ingen hardkjøring fra min side i forkant av "episoden". Kan det være at den beryktede motstanden til varmeapparatet er i ferd med å gå i stykker? Motor/varmeapparat? Toppdekselpakning? Endret Mars 29, 2015 av Hollabaloo
Otis Skrevet Mars 22, 2015 Skrevet Mars 22, 2015 Jeg vil nok holde en knapp på motstanden. Såfremt du er sikker på at toppdekselpakningen er OK, eller noe annet, slik at det ikke lekker olje på eksosmanifold.
Reef89 Skrevet Mars 22, 2015 Skrevet Mars 22, 2015 Setter heller en knapp på lekkasje fra motor og ned på manifold.
Hollabaloo Skrevet Mars 22, 2015 Forfatter Skrevet Mars 22, 2015 Jeg vil nok holde en knapp på motstanden. Såfremt du er sikker på at toppdekselpakningen er OK, eller noe annet, slik at det ikke lekker olje på eksosmanifold. Jeg vet at toppdekselpakningen rundt tennplugghullene er dårlig, for det var litt oljesøl i et av tennplugghullene sist jeg byttet plugger. Kan jo hende den ytre pakningen rundt dekselet også er i ferd med å si takk for seg. Skal ta en servicedag nå til våren og bytte pakningen ifm oljeskift (og annet eventuelt som må gjøres). Blir spennende å se hvordan det ser ut nedi der, om det er mye slagg og dritt etter nesten 200000km.
Hollabaloo Skrevet Mars 23, 2015 Forfatter Skrevet Mars 23, 2015 Ja. Nå var jeg ute og så med lommelykt på toppdekselet, og jeg ser tydelig at det svetter olje ut ved pakningen. I tillegg kom den gule oljelampa på etter at jeg parkerte og skrudde av tenningen ikveld, og da jeg peilet olje var den på minimum, noe som er for tidlig ift vanlig "oljeforbruk". Så da er det bare å snu seg rundt og bestille deler...
Otis Skrevet Mars 23, 2015 Skrevet Mars 23, 2015 Ja, men det var jo enkelt å konstatere Som Reef89 sier, det er jo en kurant jobb. Og det er jo en kjensgjerning at disse toppdeksel pakningene blir som knekkebrød med tid og stunder.
Sammyen Skrevet Mars 24, 2015 Skrevet Mars 24, 2015 (endret) Kjørte min pakning 170k km før den var overmoden for byttings. Smuldret i nevene på meg.Er ein grei jobb å bytte, ligger DIY på yt. Husk å smøre kanter, overganger, vanos o.l med pakningstoff (usikker på det nøyaktige navnet på den eg brukte) for å få det skikkelig tett Skal være forklart på DIY visst den er god Endret Mars 24, 2015 av Sammyen
Hollabaloo Skrevet Mars 29, 2015 Forfatter Skrevet Mars 29, 2015 Da er pakningen byttet. Setter tråden til løst og "åpner" den igjen dersom ny pakning ikke viste seg å fikse problemet.
Hollabaloo Skrevet Mars 29, 2015 Forfatter Skrevet Mars 29, 2015 (...) med pakningstoff (usikker på det nøyaktige navnet på den eg brukte) for å få det skikkelig tett Skal være forklart på DIY visst den er god Drei bond 1209
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå