Gå til innhold

Effektøkning i F10


Scream
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Mulig dette er postet på feil plass, men er det noen som har erfaring med effektøkning på f10?

 

Jeg er fersk da det kommer til diesel tuning. Jeg har 184hk 520d som jeg godt kunne tenkt meg mere krutt i. Har lest her før at det er mye for og imot bokser som plugges inn i systemet etc. Hva slags erfaringer har folk her? Har også funnet noen som påstår de kan oppdatere software slik at man får mere hester via Nordic motortuning. Om det er noen bokser som også gjør nytten sin som er lett å montere så er jeg åpen for muligheter. Garantien har gått ut så det bryr jeg meg mindre om... Viktigste er at det er merkbar forskjell, ok pris og bra kvalitet/holdbarhet.

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=53884007&q=Bmw+f10+chip&sort=0&ref=fas

Ser de skriver følgende på Facebook sidene sine: BMW 520D F11 2012mod 163HK, litt slapp norsk versjon men det kan bli bedre hvis du oppsøker oss! 220HK - 440NM gjør noe med smilet til folk og det kan vi like. Uttrykksikonet smile
Spinn innom oss med din BMW du også.
 

Om dette funker og man oppdaterer en ecu softwaremessig, vil det da bli borte ved neste bmw service f.eks om de kjører oppdatering osv? 

 

- Morten

Endret av Scream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer dette ved evt service? Vil ting bli tilbakestilt da?

Dette virker som mye bedre løsning enn bokser ja og nettopp det jeg er ute etter.

Endret av Scream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer dette ved evt service, vil ting bli tilbakestillt da? Dette virker som mye bedre løsning enn bokser ja og nettopp det jeg er ute etter.

Dette lurer jeg også på, de jeg har snakket med unviker litt å svare på nettopp dette. Selv sverger jeg til den håndholdte enheten man plugger i diagnosekontaketen selv, men den er umulig å oppdrive til F serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du finne deg en ny tuner Fredrik ;)

 

Dersom motorstyring blir oppdatert vil tuning forsvinne. Dette hender de gjør under service hvis det er noe BMW har bedt dem om ("kampanje" eller lignende). Det tar dog lang tid. 

Dersom du må programmere noe annet i bilen, vil de normalt altså programmere motorstyring også, da verktøyet krever alle enheter online før programmering starter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det skal sies, slik var det også på din e90. Det finnes enkle måter å unngå problemet på, og vi gir alle kunder den nødvendige infoen, samt info som gis til verkstedet for å fortsatt kunne oppdatere/ettermontere andre ting uten å miste tuning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et alternativ å ha en ekstra ecu f.eks som man flasher og bytter når bilen evt skal på service? Har en følelse på at det ikke er bare bare å plugge inn en "brukt" ecu med annen software... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder iallfall til i Oslo :) Gir 220hk / 450nm i 520d. Pris er 5900,- 

 

Men bruk gjerne TRF altså - tenkte bare å gi deg litt alternativer. Vi åpner forøvrig ikke ECU men lager hull med CNC-maskin for å komme til da bootpunkt er på undersiden av PCB (Gjelder de med Cp45 ecu). Kan også åpne den på "vanlig" måte om kunde ønsker det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...