Scream Skrevet Mars 28, 2015 Share Skrevet Mars 28, 2015 (endret) Hei. Mulig dette er postet på feil plass, men er det noen som har erfaring med effektøkning på f10? Jeg er fersk da det kommer til diesel tuning. Jeg har 184hk 520d som jeg godt kunne tenkt meg mere krutt i. Har lest her før at det er mye for og imot bokser som plugges inn i systemet etc. Hva slags erfaringer har folk her? Har også funnet noen som påstår de kan oppdatere software slik at man får mere hester via Nordic motortuning. Om det er noen bokser som også gjør nytten sin som er lett å montere så er jeg åpen for muligheter. Garantien har gått ut så det bryr jeg meg mindre om... Viktigste er at det er merkbar forskjell, ok pris og bra kvalitet/holdbarhet. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=53884007&q=Bmw+f10+chip&sort=0&ref=fasSer de skriver følgende på Facebook sidene sine: BMW 520D F11 2012mod 163HK, litt slapp norsk versjon men det kan bli bedre hvis du oppsøker oss! 220HK - 440NM gjør noe med smilet til folk og det kan vi like. Uttrykksikonet smileSpinn innom oss med din BMW du også. Om dette funker og man oppdaterer en ecu softwaremessig, vil det da bli borte ved neste bmw service f.eks om de kjører oppdatering osv? - Morten Endret Mars 28, 2015 av Scream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Mars 28, 2015 Share Skrevet Mars 28, 2015 Det var da voldsomt til hvor mye HK di fekk ut av usle 116d i forhold til resten? Snakk heller med TRF her på forum, Ess eller andre meir kjente tuning firma for skikkelig jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scream Skrevet Mars 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2015 Takk. Skal sies at dte ligger i byen her og.. men de har vel kun plug and pray system. Det aller beste er cel å få flashet ecu eller no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilpower.no Skrevet April 1, 2015 Share Skrevet April 1, 2015 Nå er vi en konkurrent til de du linker til der, men er jo nettopp de det skriver at de IKKE bruker boks, men flasher ECU. Vi har iallfall tatt en god del av F10 / F11 med mange gode tilbakemeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scream Skrevet April 3, 2015 Forfatter Share Skrevet April 3, 2015 (endret) Hvordan fungerer dette ved evt service? Vil ting bli tilbakestilt da? Dette virker som mye bedre løsning enn bokser ja og nettopp det jeg er ute etter. Endret April 3, 2015 av Scream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 3, 2015 Share Skrevet April 3, 2015 Hvordan fungerer dette ved evt service, vil ting bli tilbakestillt da? Dette virker som mye bedre løsning enn bokser ja og nettopp det jeg er ute etter. Dette lurer jeg også på, de jeg har snakket med unviker litt å svare på nettopp dette. Selv sverger jeg til den håndholdte enheten man plugger i diagnosekontaketen selv, men den er umulig å oppdrive til F serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 3, 2015 Share Skrevet April 3, 2015 Da bør du finne deg en ny tuner Fredrik Dersom motorstyring blir oppdatert vil tuning forsvinne. Dette hender de gjør under service hvis det er noe BMW har bedt dem om ("kampanje" eller lignende). Det tar dog lang tid. Dersom du må programmere noe annet i bilen, vil de normalt altså programmere motorstyring også, da verktøyet krever alle enheter online før programmering starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 3, 2015 Share Skrevet April 3, 2015 Jeg har bare hørt litt rundt egentelig, men det du forteller er det jeg fryktet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 3, 2015 Share Skrevet April 3, 2015 Men, det skal sies, slik var det også på din e90. Det finnes enkle måter å unngå problemet på, og vi gir alle kunder den nødvendige infoen, samt info som gis til verkstedet for å fortsatt kunne oppdatere/ettermontere andre ting uten å miste tuning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scream Skrevet April 3, 2015 Forfatter Share Skrevet April 3, 2015 Er det et alternativ å ha en ekstra ecu f.eks som man flasher og bytter når bilen evt skal på service? Har en følelse på at det ikke er bare bare å plugge inn en "brukt" ecu med annen software... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 3, 2015 Share Skrevet April 3, 2015 Nei det er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scream Skrevet April 4, 2015 Forfatter Share Skrevet April 4, 2015 Har du så du får flashet en f10, 520d 184k TRF-Racing? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 4, 2015 Share Skrevet April 4, 2015 Ja, men ecu må åpnes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scream Skrevet April 4, 2015 Forfatter Share Skrevet April 4, 2015 Det gjør ikke noe.. hvor mye effekt kan man forvente? Pris på jobb? Og hvor holder du til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilpower.no Skrevet April 4, 2015 Share Skrevet April 4, 2015 Vi holder iallfall til i Oslo Gir 220hk / 450nm i 520d. Pris er 5900,- Men bruk gjerne TRF altså - tenkte bare å gi deg litt alternativer. Vi åpner forøvrig ikke ECU men lager hull med CNC-maskin for å komme til da bootpunkt er på undersiden av PCB (Gjelder de med Cp45 ecu). Kan også åpne den på "vanlig" måte om kunde ønsker det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå