toud1993 Skrevet Mars 31, 2015 Share Skrevet Mars 31, 2015 Har fått en klunkelyd i girkassen på min e46 M3. Den kommer når jeg tråkker inn clutchen, eller triller på tomgang i gir. Trodde først det var foring i fremkant av diff, men det viste seg å ikke stemme Høres ut som det kommer helt i bakant av girkasse, etter en tur på bukken. Noen som har noen forslag? Utløserlager?? Takk på forhånd for svar Tom Christian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet Mars 31, 2015 Share Skrevet Mars 31, 2015 Det er det alle sliter med, som ingen har noen god forklaring på. la meg gjette at dette er spesielt høgt når du girer fra 1 til 2 når den er kald? eller første gangen du girer når du tar laust? har lest om det selv, noen fikset det med noen greier på demperene bake, og andre meiner det er noen bolter. men ingen har fasitsvar på det. eg har kjørt med dei i alle år og har ikkje blir bedre eller verre. og alle dei andre eg har med E46 har det samme. (men det forsvinner for det meste når den har blitt varm) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toud1993 Skrevet April 18, 2015 Forfatter Share Skrevet April 18, 2015 Tusen takk for svar, men er nok desverre ikke det. Ulyden kommer nesten der mellomalselen kommer ut av kassa. Lyden (dobbel klunking) kommer når jeg trår inn Clutchen. Ingen andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 19, 2015 Share Skrevet April 19, 2015 (endret) Har akkurat samme lyd på min 03 e46 som R4F431 sier. Aldri til å bli klok på. Hadde den på bmw verksted siden jeg var redd det kunne være den såkalte "subrame". Ut ifra det dem sa så var vist alt i orden under bilen. Det di påpekte var at clutchen ikke fridde 100% ut ved girskifte + at diffen hadde noe slark som da igjen ikke var så uvanlig på disse bilene. Tilslutt så fikk jeg vite at di lydene ikke var noe skade for bilen under kjøring. Endret April 19, 2015 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 19, 2015 Share Skrevet April 19, 2015 Diffklunk er jo typisk på disse, går vel igjen på alle (untatt på de som nettopp har fått ny diff) Ellers kan det være subframe disaster, er greit å få sjekket det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 20, 2015 Share Skrevet April 20, 2015 Helt standard BMW rekkesekser lyd, dyp dunk. Som flere skriver har også jeg lurt fælt på dette. Så konklusjonen min er ikke en ting men flere som virker sammen. I seg selv så er det ikke en defekt. Jeg hadde en gang en E46 Cab som var trilla 25000km, bilen var som flunka ny og den hadde dette og pluss at jeg har opplevd det på alle BMW rekkeseksere fra 90 tallet til E6/9X. Konklusjonen min var: Litt slark her og der, litt slark i thrustlager (normal slitasje), pluss en veldig vesentlig teknisk detalj jeg fikk forklart av en mekaniker internt i overføringen som jeg dessverre ikke husker. Uansett var dette ikke farlig i seg selv og er "normalt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå