Bradbury Skrevet April 2, 2015 Share Skrevet April 2, 2015 Bilen min er to år nå, og jeg oppdaget nylig en rar ujevnhet i lakken på bakluken. Den ser nesten ut som en kvise. Jeg oppdaget dette kort tid etter at bilen hadde blitt polert (av HandzOn), og jeg lurer på om denne skaden kan skyldes noe som er gjort under vasking eller polering. Bulen er ca 1 cm i diameter og den er veldig synlig i det riktige lyset. Synlig nok til at det vil være nesten utrolig hvis den har vært der lenge uten at jeg har lagt merke til den. Likevel føler jeg at jeg er på litt tynn is hvis jeg skal dumpe noen beskyldninger på HandzOn. Noen tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet April 2, 2015 Share Skrevet April 2, 2015 Ser ut som sinkslipp, altså rust under lakken. Hadde det på min her på høyre stolpe bak, full omlakkering av høyreside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjølen Skrevet April 2, 2015 Share Skrevet April 2, 2015 Helt enig med Flobben,det begynte slik med min bil også...rust! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet April 2, 2015 Forfatter Share Skrevet April 2, 2015 Takk for svar, men kan dette være en garanti-sak? Jeg tenker at dersom det var en skade der som fjernet lakken, da hadde det vært naturlig om det oppstod rust, men under lakken, det høres ikke ut som noe som skal skje etter to år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet April 2, 2015 Share Skrevet April 2, 2015 Garantisak hos meg i allefall, var ikke noe krangling eller noe på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 2, 2015 Share Skrevet April 2, 2015 Man har vel også lakk garanti som bør dekke denslags? Ser veldig ut som det de andre her skriver, rust under lakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet April 2, 2015 Share Skrevet April 2, 2015 Liten fnugg er allt som skal til under lakkering for å lage ujevnheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet April 6, 2015 Share Skrevet April 6, 2015 begynnende rustblemme som nevnt over her. jeg fant et par slike bak skiltet på min F11 etter 6 mnd. fikk lakkert bakluka på garantien. det er IKKE pga noen feil ved poleringen, så ikke legg skylden på han. OBS: plasseringen på blemmen har litt å si mtp garanti. er det på et sted som et utsatt for steinsprut så kan det bli litt diskusjon om det er en garantisak. garantien dekker ikke defekter knyttet til ytre påkjenninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Borud Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 (endret) Dette er akkurat samme blemme jeg fant på bakluka i fjor, rett ved siden av skiltet, på min 2012 mod. F11. Det ble i utgangspunktet avslått som en garantisak, da det ble påstått at blemmen måtte komme av manglende vask/polering. Yeah, right! Påstanden ble fulgt opp av ytterligere svada, synsinger, bortforklaringer etc. Da mitt eget makrofotografi av blemmen ikke viste noen tegn på at lakken hadde blitt penetrert fra usiden ble det etterhvert vanskelig å komme bort i fra at dette måtte komme fra under lakken, og således var en garantisak. Så etter mye krangling ble bakluka lakkert. Selvfølgelig hadde hverken forhandler eller BMW Norge vært borti lignende tilfeller... Endret Juni 11, 2015 av Arild B. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå