Slavearbeider'n Skrevet August 28, 2016 Share Skrevet August 28, 2016 1 time siden, EAustevoll skrev: Spionerte i tråden din og så du hadde laget det, fiffig løsning Prøver å justere camber litt først, har ikke så lyst å stoppe "gangen" på demperen med bump stops. Merker at "gangen" på demperne er borte. Blir fort hompete, men buene får være i fred. Har kjøpt camberarmer bak, eneste er at jeg har hørt de kan være noe skikkelig hærk å montere. Litt camber vil hjelpe og forhåpentig kan jeg droppe en puck. EAustevoll reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EAustevoll Skrevet September 25, 2016 Forfatter Share Skrevet September 25, 2016 Ny update I går fikk jeg endelig montert camberplatene foran og armene bak. Ved god hjelp av en kompis av meg så fikk vi byttet på hele bilen, uten at tok så veldig lang tid. Siden vi likevel hadde bilen på bukken, så ble det tatt oljeskift (som også har vært planen en stund ) Som vanlig er det noen dårlige iphone bilder som er resultatet Noen dårlige bilder fra garasjen som viser camberet: Fikk en kompis til og ta noen dårlige bilder i fart (fremdeles iphone..) Fikk en pakke i posten med nye blinklys til skjermene her forleden også, hadde sotete blinklys, men kjøpte meg hvite/lyse. Synest de mørke hadde mistet litt av sitt svarte preg, var blitt mer brun. Gammel: Ny montert vs gammel Helhet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 25, 2016 Share Skrevet September 25, 2016 1 minutt siden, EAustevoll skrev: Ny update I går fikk jeg endelig montert camberplatene foran og armene bak. Ved god hjelp av en kompis av meg så fikk vi byttet på hele bilen, uten at tok så veldig lang tid. Siden vi likevel hadde bilen på bukken, så ble det tatt oljeskift (som også har vært planen en stund ) Som vanlig er det noen dårlige iphone bilder som er resultatet Noen dårlige bilder fra garasjen som viser camberet: Fikk en kompis til og ta noen dårlige bilder i fart (fremdeles iphone..) Fikk en pakke i posten med nye blinklys til skjermene her forleden også, hadde sotete blinklys, men kjøpte meg hvite/lyse. Synest de mørke hadde mistet litt av sitt svarte preg, var blitt mer brun. Gammel: Ny montert vs gammel Helhet Camberen ble perfekt!! Hvordan gjorde du det bak ved diffen? Måtte den skrues ut og lirke ut boltene til armene. Kunne du klart det alene? Hvor mange grader har du stilt bak? så veldig bra ut!! PS! Ser du burde polere felgene, haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EAustevoll Skrevet September 25, 2016 Forfatter Share Skrevet September 25, 2016 13 minutter siden, Slavearbeider'n skrev: Camberen ble perfekt!! Hvordan gjorde du det bak ved diffen? Måtte den skrues ut og lirke ut boltene til armene. Kunne du klart det alene? Hvor mange grader har du stilt bak? så veldig bra ut!! PS! Ser du burde polere felgene, haha Takk for det På høyresiden bak gikk det greit og få bolten ut, der var det akkurat nok plass. På venstresiden støtet bolten i diffen, vi løsnet diffen i de to skruene i forkant og en i bakkant. Kunne klart det alene, men veldig greit og være to, da den ene kan lirke diffen og den andre kan lirke bolten. Nøyaktig grader rundtom har jeg ikke fått målt, vi målte opp avstanden på de originale bak før demontering, og tok det som utgangspunkt ved montering av de nye. Felgene skal poleres De har blitt litt nedprioritert da de skal deles til vinteren uansett, men på bilde her var ikke bilen akkurat nyvasket heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EAustevoll Skrevet Desember 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2016 (endret) Hola! Da var det blitt en stund siden sist her. Har ikke skjedd så veldig mye siden sist, vil tippe bilen er brukt under 500km siden forrige update for 2,5mnd siden. Har kjøpt meg en ny VW Transporter, så da slipper denne de dagen med skikkelig dritt vær etc, men av og til er det fint med en tur i denne også Tok i begynnelsen av oktober og polerte bilen en 1-stegs polering. Måtte teste ut den nye Scholl S20 Black, som skal være en revolusjon innen 1stegs produkt, noe den gjerne er også. Jeg bruker Rupes Bigfoot 15 og Kestrel Das-6 pro til mindre plasser. Bilen ble blank og fin, og jeg toppet med ett lag Swissvax Shield som vintervoks, og jeg var iallefall fornøyd med resultatet For noen uker siden var det også bare og krype til korset og gjøre byttet til vinterdekk Det ble det samme settet som forrige vinter. De ligger ganske godt innom hjulbuene, så jeg er på utkikk etter spacere Ellers er planen for vinteren og få tatt litt små forefallende saker: * Bestilt nye led pærer til interiøret * Bestilt pipe for og dele felgene- Fra gasolin.no * Bestilt poleringsett for alu/ til felgene- Fra gasolin.no * Bestilt nye skiltlys i led * M3 speil, originale eller tilnærmet oem uoriginale * Vurderer ny downpipe og eksos * Lakkering av enten hele eller deler av bilen * Fikse rust helt nede på skjermene, like bak forhjulene Slenger tilslutt med noen bilder av de siste hendelsene. Endret Desember 4, 2016 av EAustevoll Slavearbeider'n reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Desember 4, 2016 Share Skrevet Desember 4, 2016 6 minutter siden, EAustevoll skrev: Hola! Da var det blitt en stund siden sist her. Har ikke skjedd så veldig mye siden sist, vil tippe bilen er brukt under 500km siden forrige update for 2,5mnd siden. Har kjøpt meg en ny VW Transporter, så da slipper denne de dagen med skikkelig dritt vær etc, men av og til er det fint med en tur i denne også Tok i begynnelsen av oktober og polerte bilen en 1-stegs polering. Måtte teste ut den nye Scholl S20 Black, som skal være en revolusjon innen 1stegs produkt, noe den gjerne er også. Jeg bruker Rupes Bigfoot 15 og Kestrel Das-6 pro til mindre plasser. Bilen ble blank og fin, og jeg toppet med ett lag Swissvax Shield som vintervoks, og jeg var iallefall fornøyd med resultatet For noen uker siden var det også bare og krype til korset og gjøre byttet til vinterdekk Det ble det samme settet som forrige vinter. De ligger ganske godt innom hjulbuene, så jeg er på utkikk etter spacere Ellers er planen for vinteren og få tatt litt små forefallende saker: * Bestilt nye led pærer til interiøret * Bestilt pipe for og dele felgene- Fra gasolin.no * Bestilt poleringsett for alu/ til felgene- Fra gasolin.no * Bestilt nye skiltlys i led * Vurderer ny downpipe og eksos * Lakkering av enten hele eller deler av bilen * Fikse rust helt nede på skjermene, like bak forhjulene Slenger tilslutt med noen bilder av de siste hendelsene. Bilen hadde kledd M3 speil. Tror det hadde vært prikken over i'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EAustevoll Skrevet Desember 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2016 Nå, Slavearbeider'n skrev: Bilen hadde kledd M3 speil. Tror det hadde vært prikken over i'en Det glemte jeg og skrive i listen. Men det er helt klart et punkt som skal gjøres det også. Usikker på om det blir originale eller noen tilnærmet like kopier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Desember 4, 2016 Share Skrevet Desember 4, 2016 1 minutt siden, EAustevoll skrev: Det glemte jeg og skrive i listen. Men det er helt klart et punkt som skal gjøres det også. Usikker på om det blir originale eller noen tilnærmet like kopier. Orginale er jo å foretrekke, har du el.innfellbare speil ville prøvd å finne orginale. Uorginale er egentlig mer like E39 M5 speil i fassong. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EAustevoll Skrevet Januar 7, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2017 Bilen skal selges, link til anonnse: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88300624 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EAustevoll Skrevet August 27, 2017 Forfatter Share Skrevet August 27, 2017 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå