Slavearbeider'n Skrevet April 5, 2015 Skrevet April 5, 2015 Hallo Gikk idag over bremsene på bayerbrakka og samtlige skruer på bremseskivene sitter dønn fast. Hverken unbrako eller torx går. Går bare rundt i selve hodet. Lurer derfor på om det er kurrant å bruke vinkelsliper for å fjerne skruene. Bare lage ett lite hakk, slik at jeg kan bruke en stor skrutrekker for å skru ut skrua. Skivene blir bytta ut uansett så det er ikke så farlig om jeg ødelegger skivene. Takk for alle svar!
ogee1 Skrevet April 5, 2015 Skrevet April 5, 2015 (endret) Du kan også prøve å slå med en dor i ytterkant av skruehodet. Lag først et merke i skruehodet med doren, så legger du doren litt på skrå i merket, slik at du slår i den retningen som skrur opp skruen. Det høres ikke ut som det er mulig, men dette trikset virker ni av ti ganger for meg. Endret April 5, 2015 av ogee1
Slavearbeider'n Skrevet April 6, 2015 Forfatter Skrevet April 6, 2015 Blir nok til at jeg prøver ogee1 din metode. Funker ikke det blir det vinkelslipern. Men takk takk for tips.
bmwmaxi Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 Trenger ikke og så og knote med og få den av. Når du har tatt av bremsekalipteren/klave er det bare og ta tak i skiva på motsatt side og dra den av.(Som og ta av lokket på et maling spann). Da knekker som regel hodet av, og det står som regel nok igjen av skruen/gjengene til og få den lett av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå