seff Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 Hei, Min 2004 BMW e46 sine sidespeil begynte i går å leve sitt eget liv. Det begynte med at de foldet seg inn da jeg låste opp bilen i går kveld. Det er ikke mulig å få de til å folde seg ut igjen (iallefall ikke som jeg har funnet ut av). I tillegg til dette driver de sporadisk å justere speilglassene uten at jeg gjør noe. Er det noen som kjenner til dette problemet? og forhåpentligvis også har en løsning? På forhånd takk. Mvh Christoffer
R4F431 RAFAEL Skrevet April 6, 2015 Skrevet April 6, 2015 rister heile speilet i tilleg til speilhuset? altså om den er løs?
seff Skrevet April 7, 2015 Forfatter Skrevet April 7, 2015 Nei, det er inegn risting. De er faste og fine. Virker som det er en sensor som kødder eller noe slikt.
Maxmek Skrevet April 7, 2015 Skrevet April 7, 2015 På min tidligere E60 skjedde det. det var en microbryter som var gåen inni speilmekanikken. Jeg måtte bytte til nytt speil. Byttet over speilkåpe og glass. I følge Bmw kunne det ikke repareres uten nytt speil. Men da oppførte det seg slik: jeg skjøv speilet til riktig posisjon manuelt, men så flyttet det litt på seg for hver gang man startet bilen.
Saltkjelen Skrevet April 7, 2015 Skrevet April 7, 2015 Det er ikke mikrobryter i speilet, men stoppetappen som slites ut. Dette kan repareres om man er litt fingernem.
Maxmek Skrevet April 7, 2015 Skrevet April 7, 2015 OK, var Bmw mekaniker som påsto det var en gåen microbryter. Men da ville jeg prøvd å være litt fingernem. Mener jeg betalte ca 3700,- for speilet uten kåpe og glass.
seff Skrevet April 7, 2015 Forfatter Skrevet April 7, 2015 Takk for svar. Har du noe mer informasjon om hvor denne stoppetappen sitter og hvordan jeg kan fikse den? Det hadde vært deilig å slippe å betale 3700 kr for nytt speil
Saltkjelen Skrevet April 7, 2015 Skrevet April 7, 2015 Ettersom speilene dine lever sitt eget liv i form av at glassene også justeres, tviler jeg på at det er stoppetappen som er utslitt. Mulig det er en dørmodul eller speilbryter som tuller.
seff Skrevet April 7, 2015 Forfatter Skrevet April 7, 2015 Ja det virker logisk med tanke på at de har foldet seg inn av seg selv også. Det var bare et merkelig tidspunkt det skjedde på, den hadde stått ubrukt i oppvarmet garasje hele påsken og så var det når jeg låste den opp at speilene foldet seg inn. Tusen takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå