Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

er på jakt etter f11 evt e61.

er det noen som har erfaringer med 2 og 3 liter dieselene?tenker spesielt når de har rullet opp mot 150 000km.når kan man forvente div utgifter med feks turbo etc.

ellers andre ting som er gjengangere på disse?

Skrevet

Viktig å skille disse litt fra hverandre. De kommer i flere varianter. Senere årganger er oppdaterte revisjoner som jeg opplever som gode og driftssikre motorer hvis de blir servet riktig. Aldri hørt om problemer med veivhusventilasjonen på N47 da den er totalt redesignet. Men derimot M47 kunne det være en utfordring.

Generelt sett er N47 og N57 helt like prinsipiellt sett og dette er veldig bra motorer, kanskje de beste dieselmotorene som finnes i det segmentet. Oljeservice er viktig og unngå de som har fulgt 30000 km anbefalt longlife bytte. Opplever dette som en olje som ikke holder det den lover. Har selv gjort flere oljeprøver som bekrefter dette.

Blir litt generelt spørsmål hva som er gjengangere på disse, jeg ville letet opp en tysk dekra-rapport på F11 og E61.

Uansett, ofte er det foringer, understell, dempere, belger som går igjen på disse. Spesielt bakaksling på F11 har ofte slitasje og er dyr å fikse på verksted.

Som sagt, sjekk Dekra rapport for en god oversikt da de har best erfaring og nok antall biler under lupen til å kunne gi et statistisk sett godt bilde

Skrevet

Når jeg sa veivhusventilasjon så tenkte jeg bare at folk bytter det ikke hvis de server selv og ved et "tettere" filter så vil jo dette slite da... Men det sier jo seg selv, sier det generelt når det gjelder turbodiesel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...