Gå til innhold

HID xenon kit, nødblink kommer på.


svemal
 Share

Anbefalte innlegg

Installerte idag eit hid xenon 55w kit i min e36. Blei jævlig bra lys av det, men ofte (ikkje alltid) når eg slår på xenon kitet (i fjernlysa), så kommer nødblinken på...

For å få av nødblinken må eg trykke på nødblinken, og så ta den av igjen.

Er det jordingsfeil? Eller går bilen i nødmodus? Eller er det noke annet?

Kittet er 55W H7 6000k kit, uten canbus... Burde eg kanskje hatt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har e36 canbus? Tror ikke det.

Men uansett så pleier dette problemet å komme av elendige bokser med altfor dårlig støy demping og i verste fall for dårlig isolert som sender strøm alle veier.

Kast dem ut og kjøp morimoto feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har e36 canbus? Tror ikke det.

Men uansett så pleier dette problemet å komme av elendige bokser med altfor dårlig støy demping og i verste fall for dårlig isolert som sender strøm alle veier.

Kast dem ut og kjøp morimoto feks.

Trudde ikkje e36 hadde canbus eg heller... derfor eg ikkje kjøpt med det. Leste eit sted at i det vesle øyeblikket boksene sender ut 23 000volt, så går det såpass med elektormagnetisme ut at det pavirker nærliggende instrumenter....

 

Teorien er jo fin da. Boksene stappet eg på sida av blinklysene, og alarm-sensoren for panseret ligger nærme den eine. Tenkte det kanskje var den som slo seg ut.

I tillegg så slår nå temperaturmåleren/klokka i midtkonsollen seg ut. Tenkte det var pga at temp. sensoren ligger eit lite stykke under eine boksen....

 

På samme tråden der det stod det om elektromagnetisme, stod det at ein løsning var å pakke boksene inn i elektriker-teip. Mange som sa det hadde funket. Gjorde dette, og sparte ikkje på teipen. Funka ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som nevnte Cbus.

 

Men dårlig sett, blinker, lager suselyd, forandrer farge osv.

Hadde selv xenonkit på min tidligere 94 E36 i 2007 og det var aldri noe problemer, det var til og med rundt den tiden da xenon ombyggingskit ble lansert. Så bilen tåler det selv med høy effekt, men kvaliteten har mye og si :)

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen :P eller ja, fant løsningen iallefall :)

Altså: 12V går via fjernlysledninger og inn i HID ballast. Det kommer ut som 23kV og går inn i xenon pærene.

Teorien min var at det gjekk 12V inn, og blei omforma til 23kV, og så (grunnet dårlige kretskort eller noke sånt) gjekk det 23kV ut både til lysa og tilbake i elnett.

Kunne ikkje teste teorien med multimeteret, for det oppdaterer seg alt for sjeldent til at det viser den vesle stunda det er 23kV.

Kobla opp eit rele. (12V hovudstrøm rett fra batteriet, styrestrøm var + fra fjernlys-bryteren).

Starta det opp og da blei det lys uten bi-effekter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...