Gå til innhold

ABS, ASC og Parkerings/varsel lampe lyser

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bmw e46 318i 98 mod

Har da problemer med at ABS lampa, ASC/Antispin lampa og varsellampa som kommer på når du tar opp håndbrekket lyser.

Får ikke lest av feilkoder, kommer opp at den ikke får kontakt med bilen .. (funker når jeg leser av feilkoder på motoren).

Har byttet venstre abs-føler bak, og målt alle 4 sensorene og de får opp noenlunde samme verdiene som den nye så skal igrunn være i orden.

Mistenkte da at abs styreenheten var gåen så byttet abs-styreenheten og pumpa også da uten at det hjalp.

Så det jeg lurer på er om det er noen som har noen tips ? har igrunn prøvd alt nå uten at det hjelper .. å begynner å haste litt da jeg ikke får ut skiltene igjen før den går igjennom eu kontroll ...

Har også sjekket at det er nok bremsevæske i beholderen.

Endret av ZaxoN
Skrevet

Har du prøvd å lese av feilminne med abs styreenhet koblet fra ? bare for å teste om du da får kontakt med bilen

Har ikke prøvd det enda nei, ikke tenkt på det engang x) takk for svar, får prøve å se om det hjelper! :)

Skrevet

Hos meg var det ABS-ringen på høyre lager framme :)

Har også hørt om tilfeller hvor ringen ruster/blir så møkkete at sensoren leser feil. 

• 3 weeks later...
Skrevet

Kjøpte en 320dat 2002 forrige uke med samme varsellys som trådstarter nevner. Selger opplyste om at verkstedet sa at abs-hjerna mest trolig var kaputt.

La om til sommerdekk i dag, så da benyttet jeg anledningen til å ta av sensorene og gjøre reint. Var ganske bedritne.

Varsellampene forsvant.

Skrevet

Hva slags system bruker du til diagnose?

Hvis du bruker en universal OBD2 scanner får du trøbbel fordi bilen din er ikke OBD2 kompatibel.

• 2 weeks later...
Skrevet

Det stemmer nok som Runet skriver. Jeg får kun lest av motor med obd2 på min e46. Må bruke 20-pin anslutning i motorrom for å få adgang til alt.

• 4 months later...
Skrevet (endret)

Mine varsellys er kommet tilbake nå. Var innom BMW i Førde og ba dem lese av feilkode. De sier også abs-hjerna, men jeg mener det bare er tullprat.

Hvorfor skulle varsellysa slukne om jeg kjører gjennom en vanndam da? Er ganske sikker på at sensorene har trøbbel med å lese farta på hjula.

Får gjøre rent ringene på hjullagerne når jeg legger om til vinter og håpe det gjør susen. Er vant til alfa, men dette... jaja..

For meg virker det som mange merkeverksteder (jeg kjører Alfa, BMW, Mercedes og Lotus) har mistet evnen til å bruke hodet og bare stoler på pc-er...

En gammal mekaniker sa tl meg at kunsten er å observere, så tenke sammenheng, så observere og tenke igjen om det henger sammen..

Vi får se..

Endret av Runet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...