Gå til innhold

Normalt å høre turboen ule inne i bilen? BMW F10 520D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min BMW 520DA 2012 modell har en ulelyd fra turboen som man kan høre inne i bilen. Er det normalt? Skal disse turboene ule eller plystre? Høres nærmest ut som en flymotor ved hardt pådrag.. Min første BMW så har ingen andre å sammenligne med..

Mvh

Skrevet

Ja, den uler slik som en sliten turbo. Tar BMW betalt for en rask prøvekjøring med mekaniker? Bilen er fortsatt under nybilgaranti, og har også BMW premium selection garanti fra forhandler. 

Skrevet (endret)

Vet ikke... Forklar situasjonen og hør hva de kan tilby. Ikke helt urimelig at de tar en kostnadsfri vurdering, men mye kommer vel an på hvordan du spør...

Ikke regn med at de har tid til å se på det på "drop-in".

Endret av Dweezil
Skrevet

Hvis jeg ruser motoren til 3000 rpm, så kommer det en lyd som minner litt opp en uglelyd som i dumpventil. Om det er normalt eller ikke vet jeg ikke.

Skrevet

Plystrer litt ved lavere turtall da skovlene justeres for å regulere flow mot turbinen, litt avhengig av kass motor du har da, ser du har en D20C antagelig. Har en swirl på innløp som er fleksibel plast og VNT på eksosiden sin turbin, blir litt det samme hvis du tar vannkranen din og åpner den litt så vil du høre en lyd av vannet så forsvinner den mer når du regulerer kranen. Du skal kunne høre turboen litt og hvis det er jevnt stigende eller synkende lyd uten forstyrrelser mener no eg at det er normalt. Sjekk luftfilteret ditt, kan være en enkel fiks der og gå over luftslangene. Men hvis det er ujevne dur og høy pipelyd kan det være noe er gale ja. Kan jo sammenligne det med noe fra youtube, finner mye rare turbo failure videor der. 

Skrevet

Da har bilen vært hos mekaniker for prøvetur. Mekanikeren mente også at det var litt for høy turbolyd på denne bilen. Han sa at det blir vanskelig å ta den på garantireperasjon, da bilen går som den skal og har ingen feilmeldinger. Burde jeg godta det? Han skulle forøvrig ringe han som solgte meg bilen hos BILIA i Skøyen og høre med han, da bilen har BMW premium selection garanti, nybilgaranti og reklamasjon. Bør jeg godta at de ikke tar en turbobytte på den, på sin egen kappe? Bilen er tross alt under garanti. 

Mvh

Skrevet

Da har bilen vært hos mekaniker for prøvetur. Mekanikeren mente også at det var litt for høy turbolyd på denne bilen. Han sa at det blir vanskelig å ta den på garantireperasjon, da bilen går som den skal og har ingen feilmeldinger. Burde jeg godta det? Han skulle forøvrig ringe han som solgte meg bilen hos BILIA i Skøyen og høre med han, da bilen har BMW premium selection garanti, nybilgaranti og reklamasjon. Bør jeg godta at de ikke tar en turbobytte på den, på sin egen kappe? Bilen er tross alt under garanti. 

Mvh

jeg ville nok prøvd å få dette på garanti siden mekanikern også sier at det er litt for høy lyd. i det minste få dem til å søke garanti. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...