phobb Skrevet April 15, 2015 Skrevet April 15, 2015 Hei, mener å huske jeg leste under lansering av F30/31 at det var mulig å bygge om motoren slik den følger Euro 6-kravene. Har en 2012 F31 320d. Noen som har noe erfaring med dette? Hva det innebærer å bygge om bilen slik den støtter Euro 6-kravene? Hva som må gjøres, pris osv? På forhånd takk for svar.
stig. Skrevet April 15, 2015 Skrevet April 15, 2015 alt er mulig, men kan jeg spørre hvorfor du vil det ?
phobb Skrevet April 15, 2015 Forfatter Skrevet April 15, 2015 alt er mulig, men kan jeg spørre hvorfor du vil det ? http://www.osloby.no/nyheter/Oslo-far-dieselforbud-7981395.html
quandt1960 Skrevet April 15, 2015 Skrevet April 15, 2015 Vil tro det er billigere å kjøpe ny F3X som oppfyller EU6. Slike klimasoner er helt vanlige i Tyskland. Men å innføre EU6 og ikke tillate EU5 er latterligt. Espen Aass reagerte på dette 1
stig. Skrevet April 15, 2015 Skrevet April 15, 2015 norge i et nøtteskal, jeg er imot diesel i det hele tatt, men folk har blitt ført bak lyset å lurt til å kjøpe diesel, bare det å ha diesel bil i oslo er på trynet da det er stort sett start stopp kjøring der, men men. men da skjønner jeg godt hvorfor du vil bygge om men tror det er mye klunder og heft for liten gevinst, å det er norge det er snakk om, man har hørt de overskriftene der nå vert år de siste 5-10 åra. Espen Aass reagerte på dette 1
phobb Skrevet April 15, 2015 Forfatter Skrevet April 15, 2015 norge i et nøtteskal, jeg er imot diesel i det hele tatt, men folk har blitt ført bak lyset å lurt til å kjøpe diesel, bare det å ha diesel bil i oslo er på trynet da det er stort sett start stopp kjøring der, men men. men da skjønner jeg godt hvorfor du vil bygge om men tror det er mye klunder og heft for liten gevinst, å det er norge det er snakk om, man har hørt de overskriftene der nå vert år de siste 5-10 åra. Jeg bor i Oslo, men jobber noen mil utenfor, så jeg kjører kun på hovedveiene og der er det relativt god flyt om jeg ikke kjører midt i værste rushen, i tillegg til en del lengre turer i helgene og ferier, er kjempefornøyd med diesel Men tror jeg går for bensin neste gang, men det tar vi i en annen post Her las jeg at den kunne fikses litt på for å i møtekomme euro 6 kravene: http://www.klikk.no/motor/article759700.ece Optimaliseres, undrer på hva som ligger bak dette, endre litt på chipen? Eller en total ombygging av motoren?
tore_tj Skrevet April 15, 2015 Skrevet April 15, 2015 Jeg bor i Oslo, men jobber noen mil utenfor, så jeg kjører kun på hovedveiene og der er det relativt god flyt om jeg ikke kjører midt i værste rushen, i tillegg til en del lengre turer i helgene og ferier, er kjempefornøyd med diesel Men tror jeg går for bensin neste gang, men det tar vi i en annen post Her las jeg at den kunne fikses litt på for å i møtekomme euro 6 kravene: http://www.klikk.no/motor/article759700.ece Optimaliseres, undrer på hva som ligger bak dette, endre litt på chipen? Eller en total ombygging av motoren? Uansett om du får ombygd din til euro6 så skal det fremdeles registreres/godkjennes hos norske myndigheter og det er som regel der en evt utfordring ligger..
quandt1960 Skrevet April 16, 2015 Skrevet April 16, 2015 Vil tippe det gjøres med nytt DPF og Urea tank
ahj Skrevet April 16, 2015 Skrevet April 16, 2015 Vil tippe det gjøres med nytt DPF og Urea tank Urea tanken er for adblue?
quandt1960 Skrevet April 16, 2015 Skrevet April 16, 2015 Urea tanken er for adblue? Ja, en stund siden eg leste om det men det senker utslipp betraktelig og leveres på nyere modeller. Heter vel Blueperformance hos BMW. Er ikke sikker på om det leveres til alle modeller (320d) men det reduserer uansett NOx betraktelig. Men om du skal få det installert så er jeg ikke sikker på om det er en liten fiks. AdvancedDiesel with BluePerformance.pdf
ReiRud Skrevet April 16, 2015 Skrevet April 16, 2015 Bare å bytte til 316d...den sto på lista over godkjente quandt1960 reagerte på dette 1
phobb Skrevet April 20, 2015 Forfatter Skrevet April 20, 2015 Ja, en stund siden eg leste om det men det senker utslipp betraktelig og leveres på nyere modeller. Heter vel Blueperformance hos BMW. Er ikke sikker på om det leveres til alle modeller (320d) men det reduserer uansett NOx betraktelig. Men om du skal få det installert så er jeg ikke sikker på om det er en liten fiks. AdvancedDiesel with BluePerformance.pdf Usj, sikkert noe herk å få installert. Fikk bare inntrykk av at det ikke skulle være så mye som skulle til for å få den Euro 6-godkjent, men om den må inn med tank osv så koster det nok mer enn det smaker. Da blir det no heller en ny bil med bensin Takk for svar alle sammen hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå