Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å gå til innkjøp av et sett med originale Style 135 M Double Spoke 18". Bredden på felgene er 8" (IS47) fremme og 8,5" (IS50) bak. Dekkdimensjon er 235/40 fremme og 265/35 bak. Mener å tro de har stått på en E46.

Hvordan vil disse passe på en E91 LCI med ET34 originalt? Eventuelt hvilken dimensjon spacere må til for å få felgene ut i hjulbuen, og hvor er det best å kjøpe disse?

Skrevet (endret)

Style 135 ble vel aldri levert på E9x. Og de du har på hånd er fra en E46 eller Z4. Min Z4 ble levert med slike i akkurat samme dimmen.

Du må nok til med spacere ja. Nå har jeg ikke stålkontroll på LCI men du kan nok trygt gå for 20mm spacere både framme og bak. Jeg hadde 8x17 ET20 fremme og 8x17 ET10 bak på min E91 pre-LCI på vinteroppsettet. Dekkene var 225/45-17

DSC_29512_zps46bbbeec.jpg

235/40-18 ble akkurat litt for bredt med 8x18 ET20....

DSC_0262_zpsbdc041fb.jpg

Endret av StigJ
Skrevet

Tusen takk for svar, Stig!

Hvor lovlig er det med f.eks 20mm spacere? Står det noe om dette i regelverket, eller gjelder dette kun endring av total sporvidde (max 15mm totalt)?

Skrevet (endret)

Hvis du har spacere og bolter med TUV-papirer, og dekkene er innenfor skjermene og ikke subber, så skal du få det godkjent, men det er en del trafikkstasjoner som mener at spacere uansett er fy-fy og derfor nekter å godkjenne.

Et alternativ er å ha spacere og bolter med papirer, men ikke bry med godkjenning. Ikke at jeg anbefaler det, men det skal jo mye til for at du får problemer.

Endret av ogee1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...